Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
ECU: economisch alternatief

Still introduceert nieuwe elektropallettruck-serie

Still presenteert met de gloednieuwe ECU elektropallettruck een economisch alternatief voor horizontaal transport van gepalletiseerde ladingen. De ECU is specifiek ontwikkeld voor toepassing binnen lichte tot middelzware inzetsituaties en is in alle opzichten ‘gewoon praktisch’.

Met drie nieuwe pallettruckmodellen biedt de STILL ECU-serie een praktische aanvulling op de sterke STILL EXU-range, die specifiek is ontwikkeld voor een continu-inzet onder alle denkbare en zware omstandigheden. De ECU kent lichtere modellen en is specifiek bedoeld voor die gebruikers, voor wie de EXU de verwachtingen overstijgt.



Drie modellen

Het instapmodel is de ECU 14, een lichte, maar uiterst betrouwbare partner om moeiteloos gepalletiseerde ladingen tot een gewicht van 1,4 ton te verplaatsen. De ECU 14 is uitgerust met onderhoudsvrije gelbatterijen en beschikt over een geïntegreerde lader.

Een stapje verder gaan de ECU 16 en 20, met respectievelijke draagvermogens van 1,6 en 2,0 ton. De maximaal plaatsbare batterijgrootte is hierbij 24V/250 Ah.
Bij de ECU pallettrucks is het compacte batterijcompartiment vervaardigd uit één stuk staal en biedt zodoende de best mogelijke bescherming. De robuuste bekleding bestaat voorts uit kunststoffen die sterke stoten kunnen weerstaan, zonder daarbij blijvend te vervormen of te breken.

Dissel

De ECU trucks zijn alle voorzien van een ergnomische en praktische dissel. Zowel de vlinders voor het rijden en remmen, als de knoppen voor heffen, dalen en claxon zijn even makkelijk met de linker- als met de rechterhand te bedienen. Zelfs bij minimaal beschikbare werkruimte.

Uiteraard is de dissel voorzien van een oploopschakelaar die het klemrijden van de bediener uitsluit. Bij het loslaten keert de dissel zelfstandig in de verticale rustpositie terug.

Aandrijving

Alle ECU modellen zijn voorzien van een 1kW sterke onderhoudsvrije draaistroomaandrijving die gelijkmatige prestaties levert zowel met- als zonder last op de vork. De hoogfrequente aansturing biedt energiegterugwinning bij het loslaten van de rijschakelaar en bij het regeneratief remmen. De ECU 16 en 20 beschikken standaard over een bedrijfsurenteller met batterijontladingsindicatie.
Alle parameters voor aandrijving, het elektrisch remmen en overige elektrische functies, zijn individueel naar klantwens instelbaar.

Vorkwielen en -afmetingen

Standaard zijn de STILL ECU trucks voorzien van enkelvoudige polyurethaan wielen. Optioneel leverbaar zijn tandem vorkwielen en een rubber aandrijfwiel.
De beschikbare vorklengtes zijn 980, 1150, 1450 en
en 1600 mm. De vorkbreedtes bedragen 520, 560 en 680 mm.

Andere opties zijn:
  • Toeganscontrole via PIN-code invoer
  • Kruipgangschakelaar voor het manoeuvreren binnen de krapste ruimten
  • Intelligente on-board lader (ECU 16 en 20
Publicatiedatum: