Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Amerikaanse retailers moeten verkoop tomaten maximaliseren

Tholen – Volgens onderzoek dat bekend zal worden gemaakt op de Fresh Summit van 15-18 oktober in Orlando en gesponsord door Farmer's Best, teler en importeur van tomaten, benadrukken de Amerikaanse retailers hun aanbod van tomaten niet voldoende. Op basis van de gegevens van Farmer's Best verklaart woordvoerster en marketing consulent Veronica Kraushaar voor Nogales Arizona dat de omzet van tomaten 10 tot 12 % moet zijn van de AGF-afdeling. In plaats daarvan hebben we geconstateerd dat de meeste groente- en fruitafdelingen maar tot 6-7 % komen, aldus Kraushaar.

Het door Farmer's Best gesponsorde onderzoek, "Maximizing Tomato Marketing Guidebook", zal op de beurs beschikbaar zijn voor de retailers en het beschrijft tot in detail hoe er met de verschillende soorten tomaten een beroep op specifieke leeftijd- en inkomensgroepen gedaan kan worden en hoe rijpheid voor de klant het belangrijkste criterium is voor de keuze. Volgens Kraushaar is er gebrek aan kennis en geven de retailers onvoldoende informatie over welke soorten het best geschikt zijn voor de kook en eet toepassingen.

De tomaat genereerde volgens onderzoek van SymphonylRI Group in 2009-10 een omzet van $2,6 miljard in de VS. Het onderzoek en een handleiding voor de retailers is ook beschikbaar na de beurs op de website van Farmer's Best: www.farmersbest.com.mx