Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Deprez maakt tuinders nog Depreziever"

Reacties op prijsprognose groenten en fruit Hein Deprez over 2010

Tholen - Topman Hein Deprez van Univeg voorspelde vorige week lage prijzen voor groenten en fruit in 2010. Uiteraard zorgde dat voor enkele reacties op deze site en via de mail. Volgens Kapelaan Caspers maakt Deprez de telers nog Depreziever. Ook voor 'John de Haan' blijft de vraag hoe het komt dat het overgrote deel van de productie die onderbetaald blijft, toch zijn weg vindt in onder andere het intelligente speelkanaal van Univeg.

Voor Marc van den Bergh uit Willebroek komt de verwachting van Deprez ook niet als een verrassing. "Natuurlijk voorspelt Deprez slechte prijzen voor volgend seizoen. De handel, die werkt op basis van contracten, heeft er alle belang bij om nu tegen een zo laag mogelijke prijs contracten te kunnen afsluiten."

In een reactie aan onze redactie laat Sjaak Barendse uit Monster weten dat Univeg aan stemmingmakerij doet om daardoor weer voor bodemprijzen groenten en fruit te kopen in 2010. "Als er volgend jaar iets meer vraag is dan aanbod kunnen we weer hogere prijzen berekenen. Laten we positief blijven en niet bij voorbaat als bodemprijzen rondbazuinen."

"De laatste jaren zijn de prijzen wel erg laag, maar alle producten worden wel verkocht. Dit moet wel klanten opleveren die onze producten kopen en dat levert weer hogere prijzen op voor ons product", concludeert Sjaak Barendse. "In het verleden hebben we vaker meegemaakt dat we niet meer wisten waar het positieve vandaan moest komen en dan kwam er toch weer meer vraag naar onze mooie en gezonde producten. We hebben immers miljoenen klanten die we binnen 24 uur kunnen beleveren en daar moeten we vertrouwen in hebben!"