Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Appels bestrijden energiedips op de werkvloer

Steeds meer bedrijven en organisaties geven hun medewerkers ‘s morgens en ‘s middags de gelegenheid om op een lekkere en verantwoorde manier de gebruikelijke energiedip aan te pakken. Dit kan met ’Werkfruit’, een landelijk initiatief waarmee AGF Promotie Nederland de ’out of home’ consumptie stimuleert van fruit met de nadruk op appels.

2 ons groenten + 2 stuks fruit

Werkfruit is onderdeel van de Europese appelpromotie ‘Vrucht van alle plezier’ en wordt ondersteund door Brussel. Met de appelpromotie draagt Werkfruit draagt bij aan het bevorderen van de consumptie van 2 ons groenten + 2 stuks fruit per persoon per dag.

Leuk, lekker en verantwoord

Met het eten van een appel geven medewerkers een gezonde invulling aan de energiedips die doorgaans rond elf uur in de ochtend en omstreeks drie uur in de middag optreden. Dankzij het eten van groenten en/of fruit – het zogenaamde ’Gruitmoment’ – krijgen medewerkers nieuwe energie. Ze kunnen zich beter concentreren en fysieke arbeid leveren. Veel mensen gruiten als hulp bij het stoppen met roken en bij gewichtsbeheersing.

In bewegING

Een van de bedrijven die op het initiatief inhaakt, is ING. Vorig jaar startte het bedrijf het project ’In BewegING’ om medewerkers te wijzen op het belang van gezond gedrag. Een van de acties bestaat uit het aanbieden van Werkfruit-appels in een van de Haagse vestigingen onder het motto ’Een gezond tussendoortje’. Een interne enquête wijst uit dat 67% van de medewerkers meedoet en dat 79% van hen Werkfruit gemiddeld een 8,3 geeft. De uitslag van de enquête is medebepalend of ING met Werkfruit doorgaat.

Gezond tussendoortje

Werkfruit is een collectieve campagne van AGF Promotie Nederland met als doel de beschikbaarheid van appels buitenshuis te verhogen. Het lossere consumptiepatroon van de Nederlander – meer eetmomenten op een dag en op meerdere locaties – is een kans om het nuttigen van fruit ook buitenshuis te bevorderen. Appels zijn daarvan een goed voorbeeld. Gezien de reacties van andere werkgevers en werknemers slaan de acties goed aan.

Inhaken op internet

Meedoen aan de actie Werkfruit is net zo lekker en makkelijk als een appel eten. Op www.werkfruit.nu en www.vruchtvanalleplezier.nl vinden geïnteresseerde werkgevers en werknemers meer informatie en een lijst van leveranciers.
Publicatiedatum: