Egyptische 'Laat maar Rotten'-campagne boycot fruit

Door de stijgende prijzen van fruit in Egypte is er een spontane actie gestart om het kopen van producten van retailers te boycotten. Zo hoopt men de prijzen lager te krijgen. De campagne heet "Laat maar Rotten". Op sociaal media wordt veel over de campagne gediscussieerd.

Nadat de actie begonnen was, deed de Egyptian Union for the Organization of Boycott Campaigns mee. Deze organisatie riep organisatoren en activisten via social media op om zich te verenigen om tot positieve resultaten te komen. Volgens hen faalt de regering in het beschermen van consumenten tegen hoge prijzen en monopolies binnen de groenten- en fruithandel.

Egypttoday.com meldde hoe de voorzitter van de tuinbouwbond riep dat de boycot geen oplossing voor de hoge prijzen was. Volgens hem worden die veroorzaakt door het lage aanbod en de hoge vraag: er was last van insectenplagen waardoor 50% van de mango-oogst en 60% van de abrikozen verloren ging. Veel ander fruit werd ook aangetast.


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven