"Over het tweede kwartaal noteert CMA CGM een kern EBIT marge dicht bij het cijfer over het eerste kwartaal en een positief netto-inkomen ondanks de scherpe stijging van bunkerprijzen," reageert Rodolphe Saadé, Chairman en CEO van CMA CGM Group. "De sterke groei in het volume demonstreert onze commerciële kracht en de kwaliteit van onze dienst."

Het EBIT staat wel onder druk. CMA CGM noteert EBIT 67,1 miljoen dollar, wat neerkomt op een EBIT marge van 1,2%. Dat percentage reflecteert vooral de hogere bunkerprijzen. De brandstofprijzen stegen met 27,7% per ton over het afgelopen jaar. De groep houdt vast aan de kosten verlagende maatregelen die in het eerste kwartaal werden aangekondigd, wat vooral bestaat uit de optimalisatie van de containervloot en inzetten op energie-efficiëntie. Het geconsolideerde netto-inkomen komt uit op 22,7 miljoen dollar.
Tijdens het tweede kwartaal nam CMA CGM het Finse Containerships over. Die rederij is gespecialiseerd in de intra-Europese markt. De overname past in de strategie van CMA CGM om de intraregionale diensten uit te breiden. Een jaar geleden werd het Zuid-Amerikaanse Mercosur overgenomen. Daarnaast werden twee nieuwe schepen in de vaart genomen en werd binnen de alliantie Ocean Alliance 41 nieuwe Oost-West diensten opgezet (Azië-Noord-Amerika, Azië-Noord-Europa, Azië-Midden-Oosten).
In mei nam het bedrijf een belang van 25% in CEVA. De deelneming in dit logistieke bedrijf noemt de CEO een "belangrijke stap in onze strategie om ons transport te complementeren met logistieke diensten."