Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Gezonde' snacks voor peuters bevatten 2/3 suiker

Heinz krijgt boete van bijna € 2 mln voor misleidende marketing

Voedingsgigant Heinz heeft een boete van 1,9 miljoen euro gekregen voor het misleiden van consumenten door te claimen dat een van de snacks voor peuters gezond voor ze was.
 
Tijdens een recente rechtszitting werd gesteld dat het vonnis een waarschuwing mag zijn voor soortgelijk gedrag van het bedrijf en anderen die in de voedingssector actief zijn. De voorstelling op de verpakking van Little Kids Shredz werd 'misleidend' genoemd vanwege de implicatie dat het product gezond voor jonge kinderen zou zijn.
 
 
Michael O'Brien van Heinz verklaarde dat het bedrijf een fout had gemaakt, maar niet met de bedoeling te misleiden.
 
"Ik ben ervan overtuigd dat de diƫtisten bij Heinz geweten moeten hebben dat een product met 2/3 suiker niet gezond voor kinderen tussen de 1 en 2 jaar is," zei de openbaar aanklager.
 
De Shredz producten waren een gedehydrateerde snack bestaande uit 99% groenten en fruit zonder enige conserveermiddelen, kunstmatige kleur- en smaakstoffen met een licht suikergehalte. Er werden meer dan 1 miljoen producten verkocht voordat deze in mei 2016 uit de schappen gehaald werden.
Publicatiedatum: