Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Voorzitters belangenorganisaties over Responsibly Fresh:

"Tonen wat we doen op duurzaamheidsgebied is belangrijk"

Op 14 juni verscheen het derde en laatste rapport van het duurzaamheidsproject- en label Responsibly Fresh. De voorzitters van de Boerenbond en Het Algemeen Boerensyndicaat gingen bij Plattelands TV in op het belang van zo'n rapportage.
 
Sonja de Becker van de Boerenbond gaf in de uitzending aan dat het belangrijk is voor de sector om op gezette tijden te laten zien welke stappen er gezet worden op het gebied van duurzaamheid. Hendrik Vandamme van het Algemeen Boerensyndicaat kon het daar alleen maar mee eens zijn. "Juist in tijden waarin bijvoorbeeld watergebruik en het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen onder druk staat, is het belangrijk om, ook cijfermatig, te laten zien wat we doen."
 
Onderwerp van discussie is ook de beloning voor de duurzaamheidsinspanning die geleverd worden. De Becker: "Duurzaam produceren heeft belangrijke voordelen voor telers, maar op termijn is een beloning op zowel maatschappelijk vlak als op het gebied van een deftige prijs belangrijk." Vandamme: "Uiteindelijk is het ook de verantwoordelijkheid van de consument. Zij moeten uiteindelijk de keuze maken tussen bijvoorbeeld de Belgische of de Spaanse aardbeien." Sonja: "Communiceren over duurzaamheid kan dan helpen om de consument die stappen te laten maken."
 
Publicatiedatum: