Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Netto-omzet 15,5 miljard euro voor Ahold

Supermarktconcern Ahold Delhaize heeft in het tweede kwartaal van 2018 een netto-omzet gerealiseerd van 15,5 miljard euro. Dat betekent een daling van 3,7% in vergelijking tot dezelfde periode in 2017 maar een toename van 0,9% tegen constante wisselkoersen. De online verkopen stegen bij constante wisselkoersen met 23,3%. Het nettoresultaat verbeterde met 15,3% tot 410 miljoen euro. Afgezet tegen constante wisselkoersen was de verbetering 20,0%. De operationele marges gingen met 0,1 procentpunt omhoog naar gemiddeld 4,0%, mede als gevolg van synergieën. 
 
In de Verenigde Staten lagen de vergelijkbare verkopen exclusie brandstoffen 0,1% lager dan in het tweede kwartaal van 2017. In Nederland steeg de vergelijkbare omzet met 2,9%, mede als gevolg van een sterke omzetgroei via bol.com en ah.nl. In België groeide de omzet van Delhaize met 1,4%. In Centraal en Zuidoost Europa nam de vergelijkbare omzet met 0,5% toe. Hier werden sterk prestaties in Roemenië en in Tsjechië deels teniet gedaan door de resultaten die in Griekenland werden gerealiseerd.
 
 
 
Publicatiedatum: