Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Heinz buigt zich over de grote tomatenvraag
Vorige week organiseerde Heinz Ketchup een ludieke opiniepeiling in verband met de Nationale Tomatendag (6 april). Het merk moedigde consumenten aan om deel te nemen aan het eeuwenoude debat over de vraag of de tomaat fruit of groente is.
"Wetenschappers geven aan dat de tomaat botanisch gezien fruit is, omdat het de zaden van de plant bevat," zegt Heinz. "Maar in 1893 werd in een omstreden tarievenzaak van het Amerikaanse Hooggerechtshof verklaard dat een tomaat in feite een groente is. Vraag het aan chef-koks en de meesten zullen je hetzelfde vertellen ... "
Via een videoclip en sociale media vroeg het merk consumenten om deel te nemen aan het debat door hun stemmen uit te brengen op thetomatodebate.com of door #tomatodebate te gebruiken op Twitter of Instagram vóór 8 april.
Zoals gemeld op mediapost.com, zal Heinz ook een beperkte hoeveelheid flessen verkopen met twee verschillende etiketten: "Heinz Ketchup gemaakt van tomatenfruit" en "Heinz Ketchup gemaakt van tomatengroenten."
De resultaten van de enquête zullen bepalen welk van de flessen blijvend als een Heinz product zal worden verkocht, volgens het bedrijf.
Verder zal Heinz de URL van zijn website wijzigen om de winnaar weer te geven: heinzfruitketchup.com of heinzvegetableketchup.com.