Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fruitteler Arjan Lambregts over imagocampagne 'De Fruitigste'

"Verbeteren imago van fruitsector is hoog tijd"

Deze winter neemt de NFO een besluit over het voorstel voor de imagocampagne 'De Fruitigste', om het imago van de sector te verbeteren. Fruitteler Arjan Lambregts uit Zevenbergschenhoek vindt het goed dat er aandacht aan de kwestie wordt besteed. "Wat ik vind van het verbeteren van het imago van de sector? Het is hoog tijd dat daar aan wordt gewerkt. Daar zou iedere fruitteler iets aan moeten doen", geeft fruitteler Arjan Lambregts.


"Wij zelf hebben nu twee jaar deelgenomen aan de Landelijke Appelplukdag en je merkt daar zeker effect van. De mensen die op ons bedrijf kwamen hebben geen enkele vraag gesteld over gewasbescherming of milieu. Die consumenten hebben vertrouwen in ons en hebben gewoon genoten van het plukken en ons product. Het gaat erom hoe je de mensen bereikt die niet op zo'n plukdag komen. Die nemen nu alleen oneliners over uit de media. En kranten zoeken nu eenmaal niet automatisch goed nieuws op."

Media
Als er in de politiek of in de media over telers gepraat wordt, is het volgens Arjan goed dat mensen je kennen en weten wat je doet als sector. "We hebben ook behoefte aan wat meer nuance en diepgang voor meer begrip van onze situatie als teler", gaat hij verder. "Het is erg gemakkelijk om nee tegen zo'n initiatief te zeggen, maar als iedereen op zijn stoel blijft zitten wordt het niks. En daar hoort nu eenmaal ook een eigen investering bij. Dat zie je ook aan clubrassen. Daar zijn telers het al gewend om te investeren in de eigen marketing. En als je jezelf of je product niet promoot, dan sneeuw je zeker onder. Maar we moeten dit natuurlijk wel slim aanpakken, en op de goede momenten zo effectief mogelijk doen. En vooral samen optrekken en van elkaar leren."

Bron: NFO
Publicatiedatum: