Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Samenwerking Casino met Ocado aan e-commerce

Ierland: SuperValu verwacht meer omzet voor spruiten
SuperValu verwacht in Ierland rond de kerstdagen zo'n 64.000 netten met spruiten te verkopen. Het spruitenseizoen loopt van september tot maart. "Spruiten zijn een extreem populaire groente tijdens de feestdagen. We zijn erg blij met het feit dat de spruiten die we aanbieden lokaal zijn geteeld," aldus SuperValu-directeur Martin Kelleher. "Als een van de belangrijkste supporters van de Ierse AGF-sector zijn we er trots op samen te werken met telers als Ballygarron Vegetable Farm. Samen zorgen we ervoor dat we de beste lokaal geteelde versproducten aan onze consumenten kunnen bieden." (irishexaminer.com)

Australië: Coles verbetert winkelervaring voor autisten
Coles heeft bij zijn vestigingen maatregels doorgevoerd, die het winkelen aangenamer moeten maken voor mensen met autisme. De maatregels zijn erop gericht om zo min mogelijk zintuigelijke prikkels te geven. Elke dinsdagochtend van 10:30 tot 11:30 worden in 68 Coles-vestigingen de achtergrondmuziek wat zachter gezet, het licht gedimd en worden via de intercom even geen aankondigingen gedaan. Volgens Linzi Coyle van Autism Spectrum Australia (Aspect), de Australische vereniging voor mensen met autisme, hebben veel mensen baat bij de maatregels. "Een op de honderd Australiërs heeft last van autisme. Een prikkelarme winkelervaring is een significante verbetering in het leven van veel kinderen, jonge mensen en volwassenen die een stoornis in het autismespectrum hebben. Ook hun familieleden hebben hier baat bij." (heraldsun.com.au

Italië: Unicoop Firenze wil lokaal assortiment uitbreiden
De Italiaanse regionale coöperatie Unicoop Firenze is van plan om producten van 200 leveranciers in de regio van Toscane aan het assortiment toe te voegen. Unicoop Firenze heeft 2.200 leveranciers, waarvan meer dan 700 (32%) in Toscane zijn gevestigd. De omzet die met deze leveranciers wordt gegenereerd komt neer op €454 miljoen, oftewel 23% van de totale omzet. Volgens de retailer is het de bedoeling om de culinaire cultuur van de regio beter te promoten. Ook wil het bedrijf de ontwikkeling van kleinschalige lokale telers stimuleren en een sterkere band tussen leveranciers en consumenten creëren. (esmmagazine.com)

Carrefour opent 3 nieuwe vestigingen in Roemenië

Carrefour Romania heeft drie nieuwe vestigingen onder zijn "Market"-format geopend in de Roemeense steden Arad, Valea Călugărească en Slatina. Alle nieuwe vestigingen hebben een assortiment van rond de 7.000 producten, waaronder 1.000 producten uit het huismerk. De huismerkproducten zijn minstens 20% goedkoper dan de nationale merken. Het assortiment bestaat verder onder andere uit zuivel, vlees, deegproducten, groente en fruit, verse vis en een aantal biologische producten. (esmmagazine.com)

Frankrijk: Casino werkt samen met Ocado aan e-commerce
De Franse retailer Groupe Casino heeft een overeenkomst met de Britse online supermarkt Ocado getekend om samen te werken aan e-commerce bij Casino. Het eerste platform dat samen wordt ontwikkeld is Monoprix.fr. Ook wordt er onder het samenwerkingsverband een distributiecentrum opgezet, waarmee online bestellingen kunnen worden geleverd in de omgeving van Parijs, Normandië en Hauts de France. Het distributiecentrum zal gebruik maken van technologische oplossingen die Ocado heeft ontwikkeld. (Reuters)

VS: Publix opent vestiging onder kleiner winkelformat
Publix gaat in 2019 in Mount Pleasant te Michigan een nieuwe vestiging openen onder het GreenWise-format. Het GreenWise-format draait om een kleinschaligere winkel met een focus op biologische producten. De eerste GreenWise-winkel werd tien jaar geleden geopend in Florida, waarna er in dezelfde regio nog eens twee GreenWise-vestigingen werden geopend. Het format werd onlangs grondig herzien en wordt in 2018 gebruikt voor een nieuwe winkel in Tallahassee, Florida. De vestiging in Mount Pleasant wordt de tweede winkel volgens GreenWise-nieuwe stijl. (postandcourier.com

VS: iFresh kondigt nieuwe winkels aan
De Aziatisch-Amerikaanse retailer iFresh gaat twee nieuwe vestigingen openen. De nieuwe winkels worden opgebouwd in Houston, Texas en El Monte, Californië. De nieuwe winkels zijn onderdeel van een programma, waarin iFresh tegen een vergoeding winkels van andere partijen beheert. (nasdaq.com
Publicatiedatum: