Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Groeiende vraag naar Italiaanse pitloze druiven
"Het seizoen kwam langzaam op gang met de eerste oogst witte druiven in juli. Hoewel de kwaliteit uitstekend was, droegen de planten maar weinig vruchten. Toch is het seizoen qua volumes en kwaliteit over het geheel genomen positief verlopen. Ons eigen druivenseizoen hebben we onlangs beëindigd, dus we zijn weer gestart met de import om een jaarronde aanvoer te kunnen garanderen," legt Saverio Fuccillo van het Italiaanse Peviani uit.
Saverio legt uit dat Peviani naar landen in heel Europa exporteert maar dat ook de binnenlandse markt erg belangrijk is. "Over het algemeen kan men zeggen dat er op de druivenmarkt een grote verschuiving plaatsvindt naar nieuwe, veelal pitloze, druivenrassen. Dit is ook merkbaar op de Italiaanse markt. Consumenten worden zich steeds bewuster van dit type druiven en de vraag naar pitloze rassen groeit. Na jarenlang dezelfde rassen geteeld en geïmporteerd te hebben, vraagt de markt nu om nieuwe rassen."
De aanwezigheid op de Amsterdam Produce Show zal het bedrijf zeker helpen om een beter inzicht in de markt te krijgen, meent Saverio. "We zien een groot potentieel, dus het is goed om aan een evenement als dit deel te nemen. Het is ons doel om volgend seizoen te groeien als bedrijf. De vraag naar druiven groeit en om deze reden willen we uitbreiden en onze productie vergroten met een sterkere nadruk op de herfstperiode."