Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Door to Door Organics opgedoekt

SPAR wil meer franchisenemers werven

Finland: Kesko heropent supermarkt
De Finse retailer Kesko heeft de K-Supermarket Hertta in Helsinki op 16 november heropend na een grondige renovatie. Tijdens de renovatie werd de vestiging uitgebreid met 2.000 vierkante meter. Hierdoor is de klantenservice verbeterd en is ook meer ruimte ontstaan voor een uitbreiding van het assortiment, waaronder met vegetarische producten. Hertta heeft nu een parkeergarage van vier verdiepingen, met inbegrip van oplaadpunten voor elektrische auto's. Ook worden nog voor het einde van het jaar hier honderd P&R-parkeerplekken aan toegevoegd. (parking-net.com)

Zuid-Korea: Lotte Mart in zee met Goldman-Sachs
Lotte Mart heeft Goldman-Sachs aangewezen als nieuwe investeerder. Dit werd op 31 oktober bekend gemaakt door HWW aan de hand van informatie van de Yonhap News Agency. Volgens anonieme bronnen in Zuid-Korea had Lotte Mart eerder al overlegd met vijf tot tien andere partijen, waar echter niets uit is gekomen. Sommige van deze bronnen beweren dat Lotte Mart de plannen voor uitbreiding in China af gaat blazen, hoewel dit door Lotte zelf wordt ontkend. (HWW)

VK: Morrisons biedt misvormde granaatappelen aan
Morrisons wordt de eerste Britse keten die misvormde granaatappelen in het assortiment opneemt. Op deze manier kan de keten de prijzen voor granaatappelen laag houden, nu deze meer stijgen wegens de toenemende vraag vanuit de consument. De granaatappelen worden verpakt per vier stuks verkocht voor £1,20 (€1,35), oftewel 30p (€0,34) per granaatappel. De gemiddelde prijs voor granaatappelen ligt in het Verenigd Koninkrijk op 74p (€0,83) per stuk. De vraag naar granaatappelen is voornamelijk ontstaan doordat men meer bewustzijn is geworden over de gezondheidsvoordelen van de fruitsoort. Granaatappelen bevatten vezels, antioxidanten en vitamines. Bekende chefkoks als Yotam Ottolenghi en Jamie Oliver hebben een trend aangewakkerd om bijvoorbeeld de zaadjes van granaatappelen in salades te verwerken. (theguardian.com

Rusland: Lenta voegt zich bij inkoopalliantie
Lenta is lid geworden van de inkoopalliantie EMD. Hierdoor krijgt de supermarktketen meer mogelijkheden bij het invoeren van producten uit het buitenland. Ook kan Lenta nu meer samenwerking tegemoet zien met betrekking tot Europese merken en het eigen huismerk. Lenta-CEO Jan Dunning is blij met het lidmaatschap. "We zijn nu in staat om ons huismerk te verbreden met voordelige producten van internationale producenten. Ook krijgen we zo mogelijk een nieuw omzetkanaal voor de Russische leveranciers van ons huismerk naar de Europese markt toe." (esmmagazine.com)

VK: SPAR wil meer franchisenemers werven
SPAR wil uitbreiden met nieuwe franchisenemers. Op basis van de recente groei van SPAR en de stabiele situatie van de groep wil SPAR nieuwe onafhankelijke retailers aantrekken. SPAR had voor het zesde jaar op rij een positieve omzetgroei. Het aantal vestigingen is in 2017 tot nu toe toegenomen met 5%. De omzet neemt hierdoor toe bij zowel de eigen supermarkten als bij het groothandelssegment dat aan de franchisenemers levert. (igd)

VS: Lidl houdt minder promotieacties voor versproducten
Lidl stopt in de VS met het twee keer per week houden van promotieacties in zijn vestigingen. Op deze manier wil Lidl zich meer aanpassen het koopgedrag van de Amerikaanse consument. De "Fresh 5"-kortingsacties waren gericht op versproducten en werden twee keer per week gewisseld. In plaats daarvan komt Lidl met een nieuw plan onder de naam "Fresh Deals", waarin ten minste zes versproducten een week lang met korting worden aangeboden. De kortingsacties voor non-food-producten onder de naam "Lidl Surprises" blijven als zodanig doorgaan, maar roteren nu op donderdag en zondag in plaats van op donderdag en maandag. (groceryheadquarters.com

VS: Door to Door Organics opgedoekt
Door to Door Organics heeft onlangs abrupt besloten zijn deuren te sluiten. Volgens een verklaring van het bedrijf komt de sluiting door een aantal recente ontwikkelingen in de sector, die een einde maakte aan bepaalde vooruitzichten voor meer financiering. In eind september van dit jaar had Door to Door Organics nog nieuwe onderdelen aan zijn service toegevoegd, zoals nieuwe recepten en een versimpeld systeem voor het plannen van maaltijden. Door to Door Organics was met deze dienstverlening actief in New Jersey, New York, Pennsylvania, Delaware, Maryland, Virginia en Washington D.C., terwijl er plannen waren om de service in oktober uit te breiden naar de overige regio's waar Door to Door, aanwezig is. (groceryheadquarters.com)

Canada: Nations Fresh Foods opent "foodertainment"-supermarkt
Nations Fresh Foods heeft in Toronto een zogeheten "foodertainment"-winkel geopend. Het is de eerste supermarkt van Nations Fresh Foods in de stad en de vierde in de omliggende regio. De nieuwe winkel geldt als het vlaggenschip van de retailketen en bevat naast de gebruikelijke winkelruimte een aantal kinderspeelplaatsen en feestruimtes. Door meer nadruk op een positieve winkelervaring te geven, wil Nations Fresh Foods zo beter de concurrentie aangaan met online supermarkten. (canadiangrocer.com)
Publicatiedatum: