Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Israëlisch Sharonfruit gaat vanaf half november naar VS
Hoewel er momenteel wat aanvoer van kaki's uit Californiƫ en Spanje is, worden de eerste zendingen uit Israƫl pas over drie weken op de Amerikaanse markt verwacht.
"Op 30 oktober zijn de eerste containers voor Noord-Amerika geladen en deze zullen hun bestemming naar verwachting op 15 november bereiken," vertelt Gary Tozzo van MOR USA. "Ik heb begrepen dat zowel de maten als kwaliteit dit jaar uitstekend zijn." Tozzo verwacht dat de prijzen vergelijkbaar zullen zijn met die van voorgaande seizoenen. "We proberen deze consistent te houden en de prijzen zijn bovendien aan weinig schommelingen onderhevig," vertelt Tozzo.
MOR importeert het ras Triumph, beter bekend onder de naam Sharonfruit. "Andere rassen die wij importeren zijn Fuyu, Hachiya en Rojo Brillante uit Spanje," vervolgt Tozzo. "Dit laatst genoemde ras is geen grote speler op de Amerikaanse markt. In Europa en Canada is dit wel het geval maar voor de import in de Verenigde Staten is een koude behandeling nodig en dit heeft gevolgen voor de kwaliteit waardoor het fruit moeilijker te verhandelen is."
Stabiele vraag De vraag naar Sharonfruit is vrij stabiel," voegt Tozzo er aan toe. "We hebben onze vaste klanten voor dit ras en als de zendingen eind november binnenkomen, verloopt de afzet gedurende de Kerstperiode tot in het nieuwe jaar vlot," laat Tozzo weten.
De kakicategorie blijft over het algemeen vrij stabiel. "Er wordt momenteel weinig aan marketing richting eindconsumenten gedaan. Op Aziatische markten is deze fruitsoort erg bekend en de afzet is hier goed. Bij traditionele retailers wordt ons fruit vaak bij de specialiteiten aangeboden," vervolgt Tozzo.
MOR USA biedt zijn kaki's aan in trays van 2,2 kilo, een mand van 900 gram en een Chinese geschenkdoos, eveneens van 900 gram. "We hebben andere verpakkingen geprobeerd maar deze beproefde verpakkingsoplossingen blijven het populairst."
Voor meer informatie: Gary Tozzo MOR USA Tel: (+1) 610-268-2260 [email protected]