Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kinderen zien brood in Woezel & Pip voor groenten- en fruitpromotie

"Laat kinderen nieuwe dingen proeven en maak dat spannend. Denk goed na over de indeling van de winkel. Plaats bijvoorbeeld gezonde producten dichterbij ongezonde producten. Gebruik meer afbeeldingen zoals Woezel & Pip op gezonde producten. Help ouders en kinderen bij het gezond(er) koken en doe nog meer gezonde producten in de aanbieding."



En dit is nog maar een greep uit alle creatieve adviezen die groep 8 van basisschool 't Ven uit Veghel maandagmiddag in Veghel tijdens de dialoogsessie onder leiding van Prinses Laurentien, presenteerde aan de directie van Jumbo. Jumbo werkt al 5 jaar samen met de Raad van Kinderen. Groep 8 werd vorig jaar verkozen tot permanente Raad van Kinderen van Jumbo. De kinderen gingen dit jaar aan de slag met het vraagstuk hoe Jumbo haar klanten kan helpen meer groente en fruit te eten. Gemiddeld eten we in Nederland 127 gram groenten per dag terwijl we 250 gram zouden moeten eten, maar hoe? In dialoogDe afgelopen maanden deden de kinderen onderzoek naar het eten van voldoende groente en fruit. Zo bezochten ze een Jumbo Foodmarkt in Veghel maar kwam Jumbo ook in de klas op school.

Maandagmiddag presenteerden de kinderen hun adviezen. Onder leiding van prinses Laurentien gingen onder andere Frits van Eerd, CEO, Colette Cloosterman–Van Eerd, lid van de Raad van Bestuur en als CCO verantwoordelijk voor formule en innovatie en verschillende andere directieleden van Jumbo tijdens de dialoogsessie in gesprek met de kinderen.



Gezond eten moet je leren koken
"Ik ben verrast door de creatieve ideeën die we maandag hebben mogen horen. Het is ontwapenend om te zien hoe kinderen aankijken tegen onze branche en ons bedrijf. We hebben concrete voorbeelden gezien van hoe we het eten van groente en fruit nog leuker kunnen maken", zegt Colette Cloosterman–Van Eerd. Ook de interesse van de kinderen in groente en fruit heeft me aan het denken gezet. We zijn continu bezig met hoe we lekker gezond eten makkelijker kunnen maken voor onze klanten. We willen de routine van onder andere gezinnen met kinderen doorbreken om niet enkel bij het diner maar de hele dag door groente en fruit te eten. We nemen de suggesties enthousiast mee terug naar de collega's en gaan ermee aan de slag."

Als familiebedrijf vindt Jumbo een gezonde toekomst voor kinderen belangrijk. Jumbo moedigt haar klanten op verschillende manieren aan om meer groente en fruit te eten en maakt dit makkelijk en betaalbaar. Dit jaar verzorgde Jumbo voor de vijfde keer het gezonde Koningsontbijt voor 1,2 miljoen basisschool kinderen en introduceerde Jumbo onlangs de Woezel & Pip lijn met onder andere groentemixen, appelen en peren.



Bron: Jumbo
Publicatiedatum: