Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Signaalfunctie voor diepvriesfruit

De diepvriesafdeling is letterlijk en figuurlijk te koud volgens Bob Shaw van Concentric Marketing uit Indiapolis. Het marketingconsultancybedrijf zocht uit waarom de diepvriesafdeling niet echt uitgroeit tot een klantentrekker. Retailers benadrukken de kou vaak met afbeeldingen van sneeuwvlokken, maar beter is om de focus op voeding te leggen. Diepvriesproducten liggen bovendien steeds vaker achter glazen deuren, een steriele en cleane omgeving.

Voor meer beleving maakt de Amerikaanse retailpartij Lunds & Byerly werk de uitstraling van de diepvriesafdeling door er grote kroonluchters op te hangen en verschillende type diepvriesmeubels te gebruiken. Verder adviseert Concentric om de signaalfunctie van fruit te benutten. Diepvries producten hebben het imago ongezond te zijn maar diepvriesfruit is net zo gezond en smakelijk als vers fruit volgens Concentric. "Hoogste tijd om dat signaal beter te communiceren."

Bron: shoppermarketingupdate
Publicatiedatum: