De diepvriesafdeling is letterlijk en figuurlijk te koud volgens Bob Shaw van Concentric Marketing uit Indiapolis. Het marketingconsultancybedrijf zocht uit waarom de diepvriesafdeling niet echt uitgroeit tot een klantentrekker. Retailers benadrukken de kou vaak met afbeeldingen van sneeuwvlokken, maar beter is om de focus op voeding te leggen. Diepvriesproducten liggen bovendien steeds vaker achter glazen deuren, een steriele en cleane omgeving.
Voor meer beleving maakt de Amerikaanse retailpartij Lunds & Byerly werk de uitstraling van de diepvriesafdeling door er grote kroonluchters op te hangen en verschillende type diepvriesmeubels te gebruiken. Verder adviseert Concentric om de signaalfunctie van fruit te benutten. Diepvries producten hebben het imago ongezond te zijn maar diepvriesfruit is net zo gezond en smakelijk als vers fruit volgens Concentric. "Hoogste tijd om dat signaal beter te communiceren."
Bron: shoppermarketingupdate


Abonneren
Vacatures
- Internship: International Sales & Support
- Op zoek naar nieuwe uitdaging
- Aanbod manager
- (aankomend) Keurmeester
- Senior Inkoper
- Operationeel Planner Verse Groenten - Zundert
- Senior Product Ontwikkelaar - Zwaagdijk-Oost
- Student commerciële economie
- In- en verkoper BIO
- Verkoopmedewerker Binnendienst
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer & verkeer
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2019-12-06 AGF Monitor week 49
- 2019-12-06 Albert Heijn past misleidende 'seizoensgroente' aan
- 2019-12-06 Europa nog steeds dominant in wereldwijde e-commerce
- 2019-12-05 Positionering werkt bij verkoop afwijkende groenten en fruit
- 2019-12-05 "Alleen verkooptak Picnic valt onder cao levensmiddelenbedrijf, rest niet"
- 2019-12-05 DNA-test bij Britse supermarkten
- 2019-12-04 Marktaandeel Albert Heijn staat onder druk
- 2019-12-04 Marqt-oprichters stappen naar de ondernemerskamer
- 2019-12-04 Denemarken: Coop wil in 2025 75% minder CO2-uitstoot
- 2019-12-03 "Fabrikanten, stop met verschillende inkoopprijzen in verschillende landen"
- 2019-12-03 Online retail in opkomst in EU
- 2019-12-03 "Supermarktomzet groeit met 4,7% in 2020"
- 2019-12-02 Europeanen steeds meer bewust van milieu-impact
- 2019-11-29 "Personeel moet zelf boodschappen van vierde wachtende in rij betalen"
- 2019-11-29 Kilo's cocaïne aangetroffen tussen bananen in Duitse supermarkt
- 2019-11-29 Geen regionale prijsverschillen voor Belgische Jumbo-vestigingen
- 2019-11-28 Amerikaanse supermarkten openen sportscholen
- 2019-11-28 Peeters-Govers opent nieuwe Albert Heijn
- 2019-11-28 AGF Monitor week 48
- 2019-11-27 Overname Marqt door Ekoplaza akkoord