Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Martijn van Gaal (C. Gottmann) over scanproblemen Rotterdamse haven:

"Geen plek, scan kapot, stroomstoring, werkoverleg, sleutel kwijt"

"Er zijn van die dagen die je liever zo snel mogelijk wilt vergeten", vertelt Martijn van Gaal van C. Gottmann. "Als importeur van overzees fruit uit Midden-Amerika loop je altijd het risico om gecontroleerd te worden. Voor controles hebben wij importeurs ook alle begrip, want controles horen er nou eenmaal bij."

"Ook zoals afgelopen week bij de aankomst van Mv: Maersk Newbury op de APM-1 terminal. Daarop hebben wij twee scancontainers en één fysieke controle met de hond. Containers zijn maandagmiddag gelost op de APM terminal. Na overleg met de ETT (interne vervoerder op de DELTA) worden de containers vermoedelijk gescand op dinsdagmorgen. Dinsdagmorgen was er helaas geen plek en mede doordat de scan kapot is, wordt nu de MOBIX (mobiel scan apparaat) ingezet door de douane. Maar helaas biedt dit geen soelaas, want door een stroomstoring verloopt hier ook weer vertraging op. Na lang wachten werkt de scan weer, maar wat blijkt, de douane heeft besloten om in de middag een werkoverleg te houden en weer kan er niet gescand worden. Ook dinsdagavond houdt de douane het voor gezien en wordt er niet gescand omdat de stroomvoorziening niet stabiel is. Gelukkig had de hond geen problemen en is de container bekeken, maar helaas moet deze container ook gescand worden, dus helaas weer extra kosten en vertraging", somt de importeur op.

"Op naar woensdag 15-3-2017. Vol goede hoop beginnen we aan deze dag, en wat blijkt…… De douane is de sleutel kwijt van het scanapparaat en dus kan er weer niet gescand worden. U hoort het goed: de douane is de sleutel kwijt. Is er dan geen reservesleutel vraagt men zich af? Gelukkig heeft een douane-ambtenaar mij verzekerd dat een collega nu onderweg is naar het huis van een collega om de sleutel van het scan apparaat op te halen. Laten we met zijn allen een ding hopen, dat zijn collega niet in Limburg woont..."

Voor meer informatie:
C. Gottmann
Martijn van Gaal
Tel: 0180-620722
martijn@gottmann.nl

Publicatiedatum: