Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Italiaanse Agricola Campidanese levert 40% meer aan Ahold

"2016 is een positief jaar geweest. We hebben al onze doelstellingen bereikt en zijn binnen onze planning gebleven. Het jaar zal worden afgesloten met een omzet van €20-20,5 miljoen. Onze belangrijkste producten - Gavina mini-watermeloenen en Majores piel de sapo meloenen - en zomerfruit hebben het erg goed gedaan, evenals artisjokken en vers gesneden producten. De terugkoppeling was goed, zowel in Italië als in het buitenland," volgens sales manager Salvatore Lotta (zie foto) van Agricola Campidanese.

"In het buitenland hebben we een paar proeven gedaan met Costco en in 2017 zal onze Gavina mini-watermeloen de enige in hun assortiment zijn. Ook hebben we onze leveringen aan de Nederlandse Albert Heijn met 40% verhoogd. Verder hebben we een paar dagen geleden een overeenkomst getekend met een belangrijke nieuwe klant, Coop Italia."

Volgend jaar zal er La Patata aan het assortiment worden toegevoegd. "Tot nu toe hebben we niks met aardappelen gedaan. We zullen in januari beginnen met zaaien en in mei oogsten. We hebben gekozen voor gele en rode aardappelen met een lagere milieubelasting. In Sardinië zijn 60% van de tafelaardappelen afkomstig uit het buitenland. We geloven dus dat er ruimte is om de regionale en binnenlandse productie te ontwikkelen." De grotendeels maagdelijke grond in Sardinië is ideaal voor de aardappelteelt.

Het doel is om de landbouw in de regio weer op gang te krijgen. "We weten dat we de meeste producenten hebben en de meeste kilo's produceren. Nieuwe leden hebben geleid tot diversificatie van ons assortiment."



Groeiende buitenlandse vraag naar biologisch
In mei/juni 2017 zal Agricola een biologisch project starten "Een van de leden zal exclusief overgaan op het telen van biologische producten. Hier is, vooral in het buitenland, een constant vraag naar."

Nieuw voor 2017
Voor Valentijnsdag zullen klanten worden verrast met een nieuwe verpakking van 500g voor het Le Fragolose assortiment. "Aardbeien zijn immers het symbool van de liefde. Ook voor artisjokken staat een nieuwe verpakking op de nominatie."



"We geloven ook dat het voor iedereen productief is om in Afrika te investeren. We hebben wat grond in Burundi gehuurd en aan een coöperatie gegeven voor weduwen en wezen. Daar is de eerste landbouwschool geopend. Mensen eten dan niet alleen knollen maar leren zelfvoorzienend te worden door bijvoorbeeld bonen en rijst te telen. We hebben zo'n €40.000 van onze winst in Afrika geïnvesteerd om de bevolking te helpen. Aan dit project zijn onze Gavina en Majores producten verbonden."

Lotta noemde ook een initiatief voor de door aardbevingen getroffen gebieden in Italië. De opbrengst van een bedrijfsdiner voor zo'n 700 mensen tegen zo'n €25 per persoon zal naar het goede doel gaan. "In moeilijke tijden is dit wat Italiaan-zijn betekent. Als de politiek geen voorbeeld geeft voor het bedrijfsleven, dan zullen wij bedrijven een voorbeeld zijn voor de politiek."



NaturCuore
"De feedback is zeer positief geweest. Alhoewel we het aantal hectare hebben verdubbeld, is alles verkocht. Gelukkig herkennen Italiaanse consumenten hoge kwaliteit. Afkomst is een van de zaken waar ze aandacht aan besteden, ik denk dan ook dat ze de voorkeur zouden geven aan tomaten uit Sardinië dan aan die uit Nederland."

Vijf welzijnskleuren
"Daar we Unaproa-leden zijn, zullen we op al onze verpakkingen het '5 colori del benessere' (5 welzijnskleuren) merk gaan gebruiken. Omdat welzijn erg belangrijk is, geloven we dat de slogan werkt. We moeten op verantwoorde wijze telen zonder residu's, zodat onze producten veilig zijn."



"We zijn op zowel Facebook als Instagram erg actief en staan in contact met een gemeenschap die ons elke dag volgt. We hebben ook de #vitamediterranea hashtag gelanceerd om het bewustzijn over gezonde eetgewoonten te verhogen en om de smaken van ons land aan te prijzen."

Contactgegevens:
Agricola Campidanese

Via Doria, 5
09098 Terralba (OR)
Sardegna - Italy
Tel.: +39 0783 022959
Email: info@agricolacampidanese.it
Web: www.agricolacampidanese.it
Publicatiedatum: