Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw: druiven in topsealverpakking

Tholen - "Met de start van het Zuid-Afrikaanse druivenseizoen lanceert Capespan ook zijn nieuwste druivenverpakking topseal punnets", vertelt Danny Simons, Logistics Manager bij Capespan Continent NV. "Dit zijn punnets met 500 gram druiven, verpakt per tien in een doos. Met deze noviteit wil Capespan anticiperen op de nieuwste trend in druivenverpakkingen." Topseal is een verpakkingsvorm die de laatste tijd aan populariteit wint. Steeds meer fruitsoorten worden in dit packtype verpakt. Tot nu werd deze verpakking vooral gebruikt in de sector zachtfruit of convenience fruit, maar topseal doet nu ook meer en meer zijn intrede bij druiven.



Kwaliteitscorrecties tot op het laatste moment
Capespan biedt deze verpakking aan in samenwerking met Fruit Packing Zeeland die opereren vanop de site van Kloosterboer Vlissingen. "De waardevolle input en expertise van Marco Ltd en Het Packhuys droegen mee bij tot het maken van de juiste materiaalkeuze. Het grote voordeel van de topsealverpakking is dat het de complexiteit wegneemt uit het land van origine. Het laat namelijk toe om op het laatste moment kwaliteitscorrecties uit te voeren alvorens te leveren aan de klant". Bovendien heeft het ook milieuvoordelen. "Bij verscheping van los fruit vervoert men meer gewicht en minder lucht. Dat zorgt ervoor dat onze carbon footprint aanzienlijk naar beneden gaat."



En daar stoppen de voordelen niet. Hij vervolgt: "Ook in de supermarkt is het nut van topseal tweezijdig. Enerzijds verhindert topseal dat consumenten de punnet openen en het fruit aanraken. Anderzijds geeft de voorbedrukte folie aanzienlijk meer ruimte voor consumenteninformatie zonder daarbij in te boeten aan productvisibiliteit."

Voor meer informatie:
Danny Simons
Capespan
Atlantic House
Noorderlaan 147- 10th floor
2030 Antwerp, Belgium
Tel: +32 3 546 09 04
E-mail: danny.simons@capespan.eu
Skype: capespan.antwerp.01
www.capespan.com