Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Uber voor pallets? Kom naar het EU forum!

Digitalisering niet meer weg te denken uit AGF-sector

Logistiek is van nature "ons ding" in de AGF. De kreet "zonder transport staat alles stil" herkennen we als geen ander. Echter, wat we ons vaak niet realiseren is dat als ICT-systemen er niet waren, alles stil zou staan. Dit geldt zelfs voor logistiek. Hierbij 8 redenen in de markt en keten die aangeven waarom uw bedrijf, uw management en uw experts niet mogen ontbreken op het 3e Frug I Com EU Forum.

1. Retail stuurt op data
De Duitse retailer EDEKA en vele anderen sturen hun processen steeds meer op data. Gegevens zijn de basis voor het gehele proces van inkoop, logistiek en marketing. Inmiddels zijn we als AGF verplicht om productdefinities digitaal aan te leveren en zo niet, dan ontvangt u een factuur. Wilt u weten hoe dit verder gaat? Mis dan niet de keynote "Impact of Masterdata on retail" door N. Röhl van EDEKA.
#commercie #productmanagement

2. Veranderende markt
"Online" verandert de markt, de keten en het product. Maar wat betekent dat nu voor uw bedrijf? Eerlijk gezegd, daar hebben we nog geen idee van. Maar dat het snel gaat, dat is duidelijk. Tijdens de keynote van S. Martina van the Greenery wordt u meegenomen in zijn ervaringen met o.a. met hun eigen Verse Oogst Maaltijdbox en de impact daarvan op hun bedrijf.
#operations #commercie

3. 98% goed = 100% fout: en dat kost geld
Misschien betaalt u trouw elke maand de rekeningen van retailers wanneer uw productdata niet klopt. Hierbij is het aantal gegevens waar we over spreken al gegroeid van 80 naar 140 en dit wordt steeds meer. De komende maanden wordt door de Nederlandse Retail & GS1 een groot Datakwaliteit Programma uitgerold en hier krijgt u gegarandeerd mee te maken. Zijn uw productgegevens wel in orde? In een speciale GS1 breakout sessie wordt u hierover bijgepraat.
#productmanagement #marketing

4. Zonder data geen deal
Ook vandaag krijgen we vragen over het fenomeen dat zelfs de discounters steeds meer informatie willen hebben over het product. Teelt- en labinformatie is essentieel om te blijven leveren. Zeker voor importeurs is dit niet simpel. Immers, hoe verzamel je data van een teelt in Costa Rica? Dit kan alleen digitaal. Tijdens de speciale Farm Digital sessie krijgt u alle informatie over de ontwikkelingen hierin.
#teeltmanagement #sourcing

5. Uber voor Pallets?
De taxiwereld dacht dat het niet kon: een taxibedrijf zonder taxi's. Maar UBER is inmiddels wel het grootste taxibedrijf in de wereld. Kortom, logistiek staat niet stil. In een speciale logistieke breakout sessie hoort u over de ontwikkelingen binnen en buiten de keten, zowel transport als warehouse. Ook is er speciale aandacht voor smart returnables logistiek. #logistiek #operations #warehousemanagement

6. ICT kost alleen maar geld; of is het een kans?
Het is algemeen bekend; een ICT project duurt 2x zo lang en kost 4x zoveel geld. Maar waarom is deze digitale verandering zo moeilijk? Dit heeft te maken met het fenomeen dat het een verandertraject is. T. Quets van Capespan Fruit zit midden in een wereldwijde ERP implementatie. Hoe ervaart hij dat? Ook neemt L. Andriessen van KPN u mee in de impact van dit fenomeen op uw medewerkers. En wat nu als u online naar China wil? B. van der Veen van Artic Shanghai vertelt hoe dat kan.
#ICT #ERP #automatisering #HR

7.Big data: wat nu?
Bigdata is misschien wel de grootste hype op dit moment. Dat is ook wel terecht, aangezien hier grote kansen liggen in zowel markt als bedrijf. Echter, bigdata is wel meer dan "retailer geef ons de kassa data". Bigdata is sturen op feiten: fact driven. In een breakout sessie wordt er speciale aandacht geschonken aan bigdata en AGF voor marktinfo op basis van social media, teeltmanagement en zelfs categorymanagement. #productmanagement #marketing #teelt

8. En het gaat maar door...
Het is goed om de voetjes op de vloer te houden maar anderzijds is het ook goed om je te realiseren dat de snelheid van verandering groot is. In de breakout technnovation gaan we in innovaties die de wereld veranderen. Drones, robots, sensoren en imaging gaan op korte termijn een grote rol spelen voor ons. In zijn afsluitende keynote geeft gerenommeerd trendwatcher R. van Hooijdonk zijn visie op de impact van disruptive technology op food in het bijzonder.
#management #strategie #innovatie

Meer informatie over het 3e EU FRESH INFO Forum & Roundtable vindt u op onze website en in het Delegates Handbook. http://eufreshforum.com/Forum/Delegates-Handbook Aanmelden kan nog! Registreer hier https://freshticketshop.eventlerapp.com/en-us/EU-Fresh-Info-Forum .

Publicatiedatum: