Chilenen mogen merknaam Pink Lady niet meer gebruiken

Apple and Pear Australia (APAL) heeft gelijk gekregen in de zaak tegen Pink Lady America over het gebruik van de merknaam Pink Lady voor Chileense appelen die geëxporteerd worden naar Noord-Amerika. 

APAL bezit en beheert de merknaam Pink Lady in verschillende gebieden wereldwijd, en investeert ook in de internationale marketing en ontwikkeling van het merk.

De zaak kwam voor in het Gerechtshof van Victoria en ging om het eigendomsrecht, vergunningen en gebruik van de Pink Lady merknaam voor Chileense appelen, die geëxporteerd worden naar Noord-Amerika. Chili is een belangrijke producent van appelen terwijl Noord-Amerika een grote importeur is. 

Garry Langford van APAL: "Het gerechtshof heeft geoordeeld dat Pink Lady America niet het recht heeft om de Pink Lady merknaam, die geregistreerd is in Chili, te gebruiken. We zijn blij dat het gerechtshof de rechten van APAL in Chili heeft bevestigd, aangezien alle Chileense telers die via APAL exporteren hier veel baat bij hebben."



APAL mag de Pink Lady merknaam blijven gebruiken in Chili voor Chileense appelen die aan de kwaliteitsstandaarden voldoen. Labels die gebruikt worden in Chili zijn o.a. het Pink Lady hartjeslogo.

APAL verdedigt het merk op internationaal niveau om ervoor te zorgen dat klanten alleen fruit van de beste kwaliteit krijgen. Het bedrijf zorgt hiernaast voor inkomsten om projecten te ondersteunen van Australische appeltelers die met APAL werken. 

Voor meer informatie kunt u de samenvatting lezen op – Apple and Pear Australia Ltd v Pink Lady America LLC [2016] VSCA 280.

U contact contact opnemen met:
Sophie Clayton, Communication Manager
APAL
Tel: 0478 029 040

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven