Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
IG International en BelOrta

Promotiecampagne voor Belgische Conference peren in India

Onlangs introduceerde de Indiase AGF-importeur IG International in samenwerking met het Belgische BelOrta Conference peren op de Indiase markt. Tot april volgend jaar zal IG een volume van 500 ton Belgische Conference peren vermarkten. Aangezien de Indiase consument niet bekend is met dit product, hebben de twee bedrijven nauw samengewerkt aan een marketingstrategie om dit perenras te promoten.



"De promotie van het product is best een uitdaging omdat Belgische Conference peren van nature gekenmerkt worden door ruwe plekken op de schil, iets waar de Indiase consument niet aan gewend is," legt IG-directeur Tarun Arora uit.

De peren hebben een zoete smaak en zijn pitloos. Ze hebben zowel een knapperige als zachte 'bite', afhankelijk van de rijpheid. Het ras kan uitstekend bewaard worden. De peer heeft een kenmerkende lange vorm en een hoog vochtgehalte. De Conference peer kan gedurende elk stadium van rijpheid gegeten worden en is ideaal voor kinderen omdat hij geen klokhuis bevat.



Volgens Arora vallen de peren qua prijs binnen het budget van consumenten uit de lagere middenklasse. De peren zijn inmiddels te koop bij retailketens zoals Reliance, Hypercity, Futute, Godrej Natures Basket, Big.Basket.com en vele andere. "We zijn vijf tot zes maanden bezig geweest met het voorbereiden van de promotiecampagne. We zijn blij met de manier waarop BelOrta ons geholpen heeft. We denken nu na over het importeren van Belgische appelen."

Ter ondersteuning van zijn campagne heeft IG de Indiase beroemdheid Sonu Sood en sterrenkok Ranveer Brar ingeschakeld. Deze laatste zal binnenkort een aantal recepten met Belgische Conference peren presenteren.



De reclamecampagne, die uitgevoerd wordt door het marketingteam van IG, heeft niet alleen geholpen om het merk BelOrta verder te ontwikkelen maar heeft de vraag naar Conference peren eveneens doen stijgen. Via een social media campagne en een Conference tv-commercial heeft IG geen mogelijkheid onbenut gelaten om het product te promoten.

"Uit gegevens blijkt dat de Indiase perenconsumptie vorig jaar 20.000 ton bedroeg. We hopen dat deze peer met zijn smaak en gezonde eigenschappen de Indiase consument zal weten te bekoren," aldus Arora.

Jo Lambrecht, commercieel directeur van BelOrta, voegt er aan toe dat de Belgische Conference peer tot de populairste fruitsoorten in Europa behoort. "We hebben er groot vertrouwen in dat het ras ook goed ontvangen zal worden door de Indiase consument. IG is één van de oudste koudeketenbedrijven in India en beschikt over een groot distributienetwerk. Het is de ideale partner voor ons om dit populaire perenras ook op de Indiase markt te introduceren."


Voor meer informatie:

Tarun Arora
IG International
Tel: +91-22-66272000
Mob: +91-9819248884
Fax: +91-22-66272084
Email: tarunarora@iginternational.net
www.iginternational.net
Publicatiedatum: