Ruim 100 standhouders op Fresh Business Expo 2016
Ruim 100 bedrijven
De marktsituatie in Oekraïne is in de afgelopen periode sterk verbeterd, dit maakt dat veel internationale bedrijven Oekraïne als belangrijke potentiële afzetmarkt beschouwen. Deze trend zet zich dit jaar al door in het aantal deelnemers van de beurs, dit aantal is dit jaar sterk toegenomen. Ongeveer 125 bedrijven hebben Fresh Business Expo als platform gekozen om hun activiteiten in Oekraïne en andere CIS landen te beginnen en/of uit te bouwen. Deze bedrijven vertegenwoordigen 10 verschillende landen.
Stijgend aantal aanmeldingen
In vergelijking met de 2015 editie betekent dit een toename van zo'n 60%, toen namen 75 bedrijven deel aan de beurs. Naast de sterke toename van het aantal deelnemers zien de organisatoren ook een sterke groei in het aantal online bezoekersregistraties. Op basis van voorlopige schattingen verwachten de organisatoren zo'n 4.000 gerichte vakbezoekers uit Oekraïne en omliggende landen.
Dit jaar zijn er officiële landeninzendingen uit Griekenland (Unie van Griekse kiwitelers), Italië (Italiaanse instituut voor handelsbevordering) en Nederland met een paviljoen van FoodTechLink Oekraïne en een business lounge van AGF Promotie. Daarnaast zijn de organisatoren verheugd om een collectief paviljoen van UkrSadProm, de Oekraïense associatie van fruit- en bessentelers, te mogen verwelkomen.
De beurs wordt gelijktijdig georganiseerd met de conferentie "Fruits & Vegetables of Ukraine" van Fruit Inform. Daarnaast wordt er een uitgebreid programma georganiseerd voor de bezoekers dat vrij toegankelijk is. Het complete programma kan men terugvinden op www.freshbusiness-expo.com
De beurs en conferentie trekken ieder jaar de grootste Oekraïense telers, handelaren, supermarktinkopers, importeurs, distributeurs alsmede agronomisten en hoger management van agroholdings en verwerkende industrie.