Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Marc Evrard: "Blijven investeren in Chinese consument"

Dole en BFV maken Belgische peren in China bekender

Op 19 november 2016 werd de 'Enjoy every moment - Truval Belgian Pear News Conference' georganiseerd door Dole in het Beijing Yongwang Chaoyang Dayue winkelcentrum. Veel leiders van zowel Dole China als Yongwang China waren aanwezig, samen met de Belgische ambassadeur Michel Malherbe en zijn vrouw Catherine Malherbe.







Focus op kwaliteit

Chinese consumenten zijn al bekend met de Belgische peren, omdat Dole 6 jaar geleden met BFV (Belgische Fruit Veiling) heeft samengewerkt. Dole is het voornaamste verkoopkanaal voor Truval Belgian peren op de Chinese markt. Marc Evrard van de BFV geeft aan dat dit vanaf het begin goed loopt. Hij ziet dat de belangstelling naar peren in China toeneemt. "Maar het blijft een uitdaging, het is belangrijk om telkens te investeren. Dat is niet altijd gemakkelijk. Belangrijk is om de Chinese consument te laten proeven." En daar ben je niet zo maar klaar mee. "Zelfs al heb je 1000 Chinese mensen bereikt die de Conference peer hebben geprobeerd, dan blijven er nog 1,3 miljard over die hem nog niet kennen. We moeten hierin blijven investeren. En ik zie ook dat dit gebeurt, ook vanuit Nederland zijn er goede initiatieven. We zien de concurrentie toenemen, maar als dit gebeurt op kwaliteit, is het alleen maar goed. We moeten samen de kar trekken en met z'n allen op die kwaliteit blijven werken zodat we een tevreden markt behouden. Alleen op deze manier hebben we een toekomst in China."

Lange Belgische peren
De conferentie begon in de boomgaard waar werd uitgelegd waarom de Belgische peren zo'n goede smaak hebben en zo verschillend zijn van Aziatische peren. Belgische peren zijn zowel hard als zacht erg smaakvol, waardoor consumenten meerdere ervaringen kunnen hebben met dezelfde peer. Bijna de hele peer kan gegeten worden, omdat het hart erg klein is. Belgische peren hebben hiernaast een erg herkenbare lange vorm. 








Top chef Natalie was ook uitgenodigd op de conferentie om te laten zien hoe de Belgische peer een rol kan spelen in verschillende gerechten. Hierdoor kregen consumenten een totaal nieuw begrip van de Belgische peer en hoe de peer gegeten kan worden.