Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Categorie is €39 miljoen waard

Dadelproductie Californië 20% hoger

Dit seizoen is de productie van Medjooldadels 20% hoger dan vorig jaar en de volumes blijven groeien. "Deze groei is te danken aan het feit dat onze telers hun areaal de laatste tien jaar uitgebreid hebben,' vertelt Erin hanagan-Muths, van Bard Date Growers. "Dit jaar hadden we een uitzonderlijk goed groeiseizoen met hoge temperaturen en een lage luchtvochtigheid en de vruchten zien er uitstekend uit."



Vraag afstemmen op productiegroei
De dadelcategorie is ruim €39 miljoen waard en Bard Valley Growers heeft zijn opbrengst met twee cijfers zien groeien. Het aandeel Medjooldadels bedraagt 71,6% van de totale dadelcategorie. Hanagan-Muths legt uit dat er voortdurend geïnvesteerd is in de uitbreiding van de productie en faciliteiten zoals geavanceerde sorteer- en verpakkingslijnen. Het bedrijf biedt momenteel Natural Delight Medjooldadels aan evenals Natural Delight ontpitte en biologische Medjoodadels. Overige producten zijn Natural Delights Coconut dadelbroodjes, Natural Delights Almond dadelbroodjes en Natural Delights Pumpkin Spiced dadelbroodjes (seizoensproduct).




Herpositioneren categorie
Dadels hebben een wat traditioneel imago. Vandaar dat Bard Valley Growers dit imago wil veranderen door dadels te promoten als gezonde snack, die niet allen voor bakken geschikt is. "Dadels zijn al jarenlang het geheime wapen van sporters omdat ze energie geven," vervolgt Hanagan-Muths. Voor het herpositioneren van dadels van bakingrediënt naar gezonde snack heeft het bedrijf een website gelanceerd in hun belangrijkste afzetgebieden zoals de Verenigde Staten, Canada en Australië. Op de nieuwe website kan de consument terecht voor lifestyle video's, recepten en overige info die jonge, bewuste consumenten aan zal spreken waarmee ons merk zijn positie in de retail zal versterken," vertelt Hanagan-Muth. "We hebben een marktaandeel van 80% en onze verkoopcijfers zijn tien maal hoger dan die van alle andere merken bij elkaar. In 2017 zal het bedrijf nog meer originele informatie ontwikkelen die gericht zal zijn op een gezonde en actieve levensstijl.
 


"Naughty and Nice" campagne
Tijdens de feestdagen zal het Natural Delights merk zijn laatste landelijke consumentencampagne lanceren. "Naughty and Nice" is een jaarlijks terugkerende campagne met receptideeën voor de de feestdagen.

Voor meer informatie:
Erin Hanagan-Muths
Bard Valley Date Growers 
Tel: 928 344-2685
Publicatiedatum: