Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Britse biosector profiteeert van wantrouwen conventionele AGF

De Soil Association gelooft dat het toenemende wantrouwen onder consumenten de verkoop van biologische producten omhoog drijft. Na de "Organic September' campagne dit jaar zal de verkoop van biologische producten tegen het eind van dit jaar de 2,29 miljard euro bereiken en de Soil Association zegt dat de cijfers laten zien dat biologisch nu een belangrijk deel uitmaakt van de markt.

Consumenten zoeken nu naar producten met de meest betrouwbare, gecontroleerde leveranciersketen en hebben een groter bewustzijn over en interesse in de voedselproductie. Dit leidt ertoe dat onafhankelijke winkeliers biologische producten verkopen.
 
De verkoop van biologische producten in supermarkten is gestegen met 6% in de 52 weken naar 1 oktober volgens cijfers van Nielsen. De sector versproducten kende een sterke groei van 9,6 % met een significante groei voor biologisch fruit in dezelfde periode. Aldi heeft zijn assortiment aan plaatselijk geteelde groenten en fruit vergroot tot 6 producten en deelde mee dat de verkoop met 46% is gestegen t.o.v. september 2015.

Het onderzoek belicht de mogelijkheden voor supermarkten inclusief kant-en-klare levensmiddelen, voornamelijk in kleinere 'top up' winkels.

Lees meer op www.fginsight.com
Publicatiedatum: