Nieuwe AGF-kiosk voor Scheveningse ondernemers
Lange tijd
Beide ondernemers waren al erg lang bezig met hun nieuwe kiosk. Naast ambtelijke zaken liepen ook diverse plannen door elkaar heen. Zo was er sprake van een rotonde in het tweede jaar van de vergunningsaanvraag en kwam in de laatste fase ook een herinrichting in beeld. Iets waar projectontwikkelaars ook weer meningen ventileerden en zelfs de winkeliersvereniging probeerden over te nemen. Toch weerhield dit beide heren niet om door te zetten. De hectische periode beschrijft Jan Brand als erg vervelend maar ook leerzaam. 'Al wil ik het niet meer meemaken en hadden we superveel hulp van de C.V.A.H. Door de ontwikkelingen kregen we wel de kans de kiosk naar de nieuwste normen in te richten. Hierdoor is een blikvanger geboren welke voldoet aan alle bezwaren die er leefden. Geen parasols meer, geen extra uitstallingen en andere zaken welke als niet gewenst waren om welke redenen dan ook. Zelfs al was alles vergund!'
Blikvanger
Compagnon Rick Mos vult aan dat beide heren met de nieuwe zaak ook kunnen gaan inspelen op trends en ontwikkelingen in de markt. 'De toonbank is tegenwoordig bijna verbannen door de consument. Ze willen persoonlijk contact, kwaliteit en service. Drie zaken die we al deden maar waar de oude toonbank in de weg zat. Ook kunnen we nu meer panklaar en gerechten gaan maken. In de oude kraam kwamen we vast te zitten en met deze nieuwe kraam kunnen we jaren vooruit en ook inspelen op de nog te ontstane trends. Hij is van binnen en buiten van roestvrijstaal, perfect geïsoleerd en heeft alles van water, licht tot riolering. We hebben hem laten bouwen in Friesland bij de firma De Vries welke terecht al een jarenlange ervaring hebben in het bouwen van kiosken. Ook heeft de Frederik Hendriklaan er met onze nieuwe kiosk een blikvanger bij welke 'de Fred' tot de gezelligste winkelstraat van Nederland zal laten behoren', aldus een troste Rick Mos.