Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Amazon wil 2.000 Amerikaanse supermarkten openen

Franse Amazon werkt samen met biosupermarkt

VK: Morrisons werkt met lokale telers
Morrisons gaat als proef AGF van lokale telers in zijn assortiment opnemen. Eerst wil de keten zien in hoeverre consumenten lokaal geteelde producten willen kopen, nu wegens de zwakke pond de prijzen van geïmporteerde producten naar verwachting toe gaan nemen. Ook heeft Morrisons een enquête onder zijn klanten gehouden. Meer dan 80% gaf aan een voorkeur voor Brits AGF te hebben, terwijl 95% zei ze graag Britse telers zouden willen ondersteunen. (yorkshirepost.co.uk)

Amazon wil 2.000 Amerikaanse supermarkten openen

Amazon wil in de komende twee jaar 20 fysieke winkels openen. De online retailgigant denkt dat de Amerikaanse supermarktsector in de komende tien jaar ruimte heeft voor een maximum van 2.000 Amazon Fresh-vestigingen. Het pilot-programma van 20 vestigingen gaat met eind 2018 van start in steden als Seattle, Las Vegas, New York, Miami en de Bay Area. (businessinsider.com)

Whole Foods richt zich met maaltijdpakketten op jonge consument 
Whole Foods Market Inc heeft bij wijze van proef maaltijdpakketten van Purple Carrot aan zijn assortiment toegevoegd. Purple Carrot is een startup dat maaltijdpakketten op de markt zet. Deze maaltijdpakketten zijn met name in trek bij de millennial-generatie. Investeringsbedrijven hebben een recordaantal bedrijven als Purple Carrot gefinancierd, zoals Blue Apron, Plated, HelloFresh en Sun Basket. De maaltijdpakketten worden aan de hand van een lidmaatschap wekelijks aan de consument geleverd, compleet met een recept en afgemeten ingrediënten voor drie maaltijden voor twee personen. (Reuters)

Frankrijk: Amazon werkt samen met biologische keten
Amazon gaat samenwerken met de dure supermarktketen Fauchon, de biologische supermarktketen Bio c'Bon en wijnretailer Lavinia. Op deze manier wordt het assortiment van de bezorgdienst Amazon Prime Now uitgebreid in de regio van Parijs. Door de samenwerking worden 5.000 nieuwe producten toegevoegd aan het Prime Now-assortiment van 18.000. Onlangs is ook de Franse keten Carrefour begonnen met een eigen thuisbezorgdienst onder de naam Livraison Express. (tech.firstpost.com)

Carrefour wil online supermarkt in Polen
Carrefour heeft in Polen meer dan 800 hypermarkten, supermarkten en buurtwinkels. Vorig jaar heeft de keten ook een online supermarkt in Polen geopend, maar daar werden tot nu toe alleen non-food-producten aangeboden. Volgens geruchten is Carrefour nu van plan om ook online voedingsmiddelen aan te bieden.
Klik hier om meer te lezen op ecommercenews.eu.

Singapore: Winststijging voor Sheng Siong in derde kwartaal
De retailer Sheng Siong Group zag in het derde kwartaal zijn netto winst stijgen met 8,2% tot S$15,7 miljoen (€10,3 miljoen). Het bedrijf had een hogere omzet en een verbeterd bruto winstmarge, waarmee werd gecompenseerd voor de gestegen bedrijfskosten en het lagere overige inkomen. De omzet voor de drie maanden tot en met september steeg met 1,2% tot S$202,4 miljoen (€133,1 miljoen). (straitstimes.com)

Meer omzet voor Schotse supermarkten na Brexit
Schotland had in de drie maanden na het Brexit-referendum een iets sterkere omzetgroei in zijn retailsector, in verhouding tot het Verenigd Koninkrijk als geheel. Volgens statistieken is de waarde van de omzet tussen juli en september toegenomen met 2,1%, wat meer is dan de 2% aan groei voor het gehele Verenigd Koninkrijk. (bbc.com)

Mexico: Meer omzet in derde kwartaal Walmex
Walmex had in het derde kwartaal van 2016 jaar op jaar een omzetgroei van 10,8%. De winst van Walmex steeg in dezelfde periode met 13,3%. De resultaten kwamen volgens het bedrijf met name door de groei in vergelijkbare winkelomzet. Ook speelde e-commerce een rol. Het online segment van Walmex steeg met meer dan 20%. De keten heeft in het kwartaal 27 nieuwe vestigingen geopend. (igd.com)

Auchan breidt bezorgdienst in Parijs uit

AuchanDirect opent in oktober een geautomatiseerd distributiecentrum van 22.000 vierkante meter in Chilly-Mazarin, vlakbij Paris. Hierdoor kunnen producten aan adressen in Parijs en in de afdelingen rondom de hoofdstad worden geleverd. Op dit moment duurt het gemiddeld 24 uur voordat een bestelling is geleverd. Het magazijn heeft in eerste instantie capaciteit voor 7.500 producten, wat met het einde van 2017 is uitgebreid tot 18.000. (igd.com)

AmazonFresh breidt uit
Amazon heeft zijn online supermarkt Amazon Fresh beschikbaar gesteld voor consumenten met een Amazon Prime-abonnement in Chicago en Dallas. De twee steden zijn de vijfde en zesde regio's van dit jaar waar AmazonFresh nu actief is. (internetretailer.com)

Spanje: Lidl zoekt naar locaties voor uitbreiding
Lidl heeft in Spanje zijn plannen bekendgemaakt om op nieuwe locaties vestigingen te openen. De nieuwe locaties gaan specifiek plekken zijn waar woongebieden en commerciële zones elkaar overlappen. (esmmagazine.com)

Australië: Meer huismerkproducten in nieuwe verpakking
Australische supermarkten hebben hun huismerkproducten in een nieuwe vormgeving verpakt. Daarmee willen ze iets doen aan het zogeheten "waarnemingsprobleem" van huismerken. Woolworths heeft een aantal nieuwe merken geregistreerd, die geleidelijk aan oude huismerken moeten vervangen. De nieuwe producten blijven in feite oude Woolworths-producten, maar dragen nu namen als Hill View, Bell Farms, Little Ones en Smitten. (9news.com.au)

Publicatiedatum: