Circa 70 procent van de inwoners van de Oostenrijkse deelstaat Steiermark grijpt in de retail naar lokale producten. Meer dan 85 procent wenst zich op dit gebied een nog groter aanbod. Spar vindt het belangrijk om aan de wensen van de klant tegemoet te komen. Daarom presenteert Spar nu samen met het Landbouwschap Steiermark verdere lokale producten. Naast de Murbodner aardappelen biedt men per direct ook Murbodner wortelen en uien aan.
In totaal biedt Spar in Steiermark reeds meer dan 5.300 producten aan van meer dan 245 leveranciers uit Steiermark. Om de aankoop van lokale producten extra te bevorderen, start Spar samen met het Landbouwschap de tweede ronde van het lokaliteitsprijzenspel, waarbij meer dan 50 prijzen te winnen zijn. De eerste ronde vond reeds in februari 2016 met veel succes plaats.
"Dankzij dit exclusieve partnerschap met de innovatieve Murbodner telers kunnen we de klanten naast de smaakvolle Murbodner aardappelen voortaan ook wortelen en uien aanbieden", zegt Christoph Holzer, directeur van Spar Steiermark en Südburgenland, tevreden.
v.l.n.r. Christoph Holzer (directeur Spar Steiermark en Südburgenland), Franz Titschenbacher (voorzitter Landbouwschap Steiermark), Max Zechner en Thomas Schilhan (Murbodner telers); Foto: Spar
Lokale producten steunen de Oostenrijkse landbouwsector en economie
Uit een onderzoek van de Johannes-Kepler-universiteit in Linz, in opdracht van de Oostenrijkse hagelverzekering, bleek dat het bruto binnenlands product van Oostenrijk jaarlijks met 3,66 miljard euro stijgt (Steiermark: 730 miljoen euro) en er meer dan 32.600 arbeidsplaatsen ontstaan (Steiermark: 6.500) wanneer 30 procent van de geïmporteerde levensmiddelen vervangen zou worden door levensmiddelen uit eigen land.



Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
- Fotoreportage ALV GroentenFruit Huis op Floriade
- Surseance van betaling aangevraagd door ontwikkelaar eerste selectieve asperge-oogstmachine
- "Je rijdt een land in dat in oorlog is, maar alle checkpoints en bewapende militairen om je heen wennen verrassend genoeg vrij snel"
- Familiebedrijven presteren beter door informeel management
- RedStar versterkt management met marketingspecialisten
Top 5 - afgelopen week
- Wit-Rusland heft embargo op invoer van Europese groenten en fruit op
- Adriëlle Dankier volgt Fred van Heyningen op als CEO Nature’s Pride
- "We kunnen nu eindelijk ons pand in zijn volledigheid benutten"
- Kalteraardbeien sluit definitief de deuren
- Aardappelgroothandel Landjuweel viert 100-jarig jubileum met relaties
Top 5 - afgelopen maand
- "Klokprijzen asperges en aardbeien onder de kostprijs"
- Groente- en fruitbewerkingsmachines, rollend materieel en inventaris van J.M. Levarht & Zonen B.V. in online veiling
- Staay Food Group verwerft aandelen Direct Fruit Services uit Houten
- Wit-Rusland heft embargo op invoer van Europese groenten en fruit op
- Fortuna Frutos UK in surseance van betaling
Weer
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-19 Eigen loyalty-app voor supermarktondernemers
- 2022-05-19 Een op de vier Britten slaat maaltijden over vanwege inflatie
- 2022-05-18 Britten switchen van winkel en product vanwege hoge kosten voor levensonderhoud
- 2022-05-18 Na vijf jaar is het zover: supermarkt Lidl opent in Schuytgraaf, met veel groente en fruit
- 2022-05-18 Kosten gezinsmaaltijdbox jaarlijks gemiddeld €2.477
- 2022-05-18 Dirk stopt met TV-reclame en breidt uit met nieuwe winkels en Scan&Go kassa's
- 2022-05-18 Duurzaam Home Shop Center Albert Heijn Utrecht feestelijk geopend
- 2022-05-17 Tsjechische tak van Britse supermarktketen Iceland vraagt faillissement aan
- 2022-05-16 Lidl verhoogt minimum startloon in Duitsland
- 2022-05-16 Tesco wil e-commerceruimte opvullen met verhuur flexplekken
- 2022-05-13 Duitse Metro boekt nettoverlies van € 284 mln
- 2022-05-13 Delhaize lanceert abonnement voor thuislevering
- 2022-05-13 "Coop onder €60.000 gaat niet naar Plus"
- 2022-05-12 Spar betreedt Letse markt
- 2022-05-11 Markt voor e-commerce van levensmiddelen groeide vorig jaar met 15,8%
- 2022-05-11 Albert Heijn gaat voor duurzaamheid met 'Beter voor Natuur & Boer'-programma's
- 2022-05-11 Consumentenbond lanceert predicaat Groene Keuze
- 2022-05-10 Carrefour viert 30 jaar sinds eerste biologische product
- 2022-05-10 "Flitser overleeft niet zonder supermarkt"
- 2022-05-09 Crisp lanceert massamediale campagne met eigen telers, kwekers en makers