Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Weblog trendwatcher Anneke Ammerlaan:

"Laat me toch ’s wat zíen in die winkel!"

Professioneel ben ik de hele dag bezig met eten, maar als ik boodschappen ga doen, ben ik gewoon een consument. Net als ieder ander, zo schrijft Anneke Ammerlaan in haar weblog. Misschien is mijn kookrepertoire wat groter dan dat van de gemiddelde Nederlander, maar ook ik moet elke dag bedenken wat er die avond op tafel komt. En net als voor iedere andere consument is dat voor mij ook niet altijd even simpel.

'Laat me wel in de winkel inspireren', denk ik vaak. En eigenlijk is dat iedere keer weer een foute gedachte. De supermarkt is namelijk een logistiek geleid bedrijf, dat alle productgroepen keurig bij elkaar zet. Groenten bij groenten, vlees bij vlees, kip bij kip, brood bij brood. Eigenlijk heeft elke productgroep een eigen 'hokje' in de supermarkt. En dat is eerlijk gezegd heel ouderwets. De meeste consumenten denken niet meer in de hokjes van aardappelen, groenten en een stukje vlees voor de avondmaaltijd of brood met vleeswaren voor de lunch. Ze denken, net als ik, in gerechten. Of in eerste aanzetten tot een idee, een stamppot, 'iets met pasta', een wokgerecht. En dáár zoeken ze net als ik inspiratie voor.

Klik hier om de hele weblog te lezen
Publicatiedatum: