Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Consumentenbond komt met prijspijling supermarkten:

"Verdacht hoe Dekamarkt op peilingsdag prijzen verlaagden"

De Consumentenbond verdenkt Dekamarkt van vals spel. In het jaarlijks terugkerende onderzoek naar prijzen binnen Nederlandse supermarkten verlaagde de retailgigant Detailresult, het moederbedrijf van Dekamarkt, maar bij liefst 56 producten de prijzen op de dag van de peiling.

Ferry Ploeg, prijzenexpert bij Consumentenbond: "Wij doen het prijzenonderzoek bij supermarkten altijd in het geheim. Zelfs binnen de Consumentenbond weet bijna niemand wanneer het onderzoek wordt uitgevoerd. Die geheimhouding is ingesteld nadat we aanwijzingen kregen dat supermarkten hun prijzen verlaagden om goedkoper uit dit onderzoek te komen. Het lijkt er sterk op dat Dekamarkt dat dit jaar probeerde. De keten verlaagde van 56 producten de prijzen op de dag van onze peiling en daarvan stonden er 47 op ons boodschappenlijstje. Dat is wel erg toevallig. Een paar 'aanpassingen' binnen ons boodschappenlijstje is normaal, maar zo veel? Dat heb ik nooit eerder meegemaakt. Dekamarkt ontĀ­kent, maar we hebben de verlaagde prijzen niet opgenomen in de resultaten: we hebben de prijzen van voor deze aanpassing gerekend."

Fiona Wijnbergen, woordvoerder van Dekamarkt, zei tegen Distrifood "diep geraakt te zijn door de beschuldigingen".

Bron: Consumentenbond / Distrifood
 
Publicatiedatum: