Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Afhaalpunt kost supermarkt meer dan het oplevert

Vrijwel elke Nederlandse supermarktketen beschikt tegenwoordig over een pick-up-point, afhaalpunten waar klanten hun boodschappen ingepakt op kunnen halen. Toch kiest het gros van de klanten liever voor bezorging aan huis. Dat maakt deze service verliesgevend, berekende het Financieele Dagblad. De pick-up-points zijn bij veel supermarkten 12 uur per dag open, terwijl volgens marktkenners - met de huidige omzetresultaten - niet veel meer dan 400 euro brutomarge per dag oplevert. En dat is niet kostendekkend om het daarvoor ingezette personeel van te kunnen bekostigen. Veel supermarkten zetten daarom liever in op e-commerce activiteiten.

Bron: Financieele Dagblad
Publicatiedatum: