Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Afhaalpunt kost supermarkt meer dan het oplevert

Vrijwel elke Nederlandse supermarktketen beschikt tegenwoordig over een pick-up-point, afhaalpunten waar klanten hun boodschappen ingepakt op kunnen halen. Toch kiest het gros van de klanten liever voor bezorging aan huis. Dat maakt deze service verliesgevend, berekende het Financieele Dagblad. De pick-up-points zijn bij veel supermarkten 12 uur per dag open, terwijl volgens marktkenners - met de huidige omzetresultaten - niet veel meer dan 400 euro brutomarge per dag oplevert. En dat is niet kostendekkend om het daarvoor ingezette personeel van te kunnen bekostigen. Veel supermarkten zetten daarom liever in op e-commerce activiteiten.

Bron: Financieele Dagblad

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven