Het Amerikaanse Western Growers Association laat op een website zien wat de prijsstijging is van verschillende producten van teler tot supermarkt. Zo gaat de prijs van een relatief goedkoop product als sla vaak wel vier keer over de kop tussen teelt en supermarkt. Hoe duurder een product bij inkoop, hoe kleiner de prijsstijging. Fruit is over het algemeen wat duurder bij inkoop en kent een beperktere prijsstijging. In de supermarkten van Atlanta, Chicago, Los Angeles en New York waren de pruimen, druiven en aardbeien eind juli gemiddeld 110%, 123% en 180% duurder dan bij de teler. Daar kostten deze producten gemiddeld $ 0,55 (pruim), $ 1,02 (druif) en $ 1,16 (aardbei). Appelen, peren, kersen of kleinfruit worden niet genoemd op de website.
www.producepriceindex.com

Abonneren
Vacatures
- Internship: International Sales & Support
- Op zoek naar nieuwe uitdaging
- Aanbod manager
- (aankomend) Keurmeester
- Senior Inkoper
- Operationeel Planner Verse Groenten - Zundert
- Senior Product Ontwikkelaar - Zwaagdijk-Oost
- Student commerciële economie
- In- en verkoper BIO
- Verkoopmedewerker Binnendienst
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
- Nieuw koelhuis en logisitiek centrum voor Kivits–Goes, VGK Cool Logistics en ERP op Nieuw Reijerwaard
- "Verser kan eigenlijk niet"
- Nieuwe ontslagronde bij A. C. Hartman
- "Het zou me niets verbazen als we deze weken een exportrecord verbreken in de uien"
- "Wilde bospaddenstoelen, Spaans citrus en vergeten groenten populair tijdens feestmaand"
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer & verkeer
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2019-12-06 AGF Monitor week 49
- 2019-12-06 Albert Heijn past misleidende 'seizoensgroente' aan
- 2019-12-06 Europa nog steeds dominant in wereldwijde e-commerce
- 2019-12-05 Positionering werkt bij verkoop afwijkende groenten en fruit
- 2019-12-05 "Alleen verkooptak Picnic valt onder cao levensmiddelenbedrijf, rest niet"
- 2019-12-05 DNA-test bij Britse supermarkten
- 2019-12-04 Marktaandeel Albert Heijn staat onder druk
- 2019-12-04 Marqt-oprichters stappen naar de ondernemerskamer
- 2019-12-04 Denemarken: Coop wil in 2025 75% minder CO2-uitstoot
- 2019-12-03 "Fabrikanten, stop met verschillende inkoopprijzen in verschillende landen"
- 2019-12-03 Online retail in opkomst in EU
- 2019-12-03 "Supermarktomzet groeit met 4,7% in 2020"
- 2019-12-02 Europeanen steeds meer bewust van milieu-impact
- 2019-11-29 "Personeel moet zelf boodschappen van vierde wachtende in rij betalen"
- 2019-11-29 Kilo's cocaïne aangetroffen tussen bananen in Duitse supermarkt
- 2019-11-29 Geen regionale prijsverschillen voor Belgische Jumbo-vestigingen
- 2019-11-28 Amerikaanse supermarkten openen sportscholen
- 2019-11-28 Peeters-Govers opent nieuwe Albert Heijn
- 2019-11-28 AGF Monitor week 48
- 2019-11-27 Overname Marqt door Ekoplaza akkoord