Bloemkoolrijst en courgette-spaghetti bij Albert Heijn
De courgette- wortel- en bloemkoolpasta's maken deel uit van het assortiment met 'bewuste & feel good producten', dat eind februari flink is uitgebreid. "Het gaat om ruim 100 nieuwe producten die inspelen op de behoeften van klanten met een bewuste levensstijl. Het nieuwe assortiment varieert van ontkiemde producten en pasta's op basis van peulvruchten, oergranen en zeewier, tot pure fruit- en groente snacks en repen", vertelt een woordvoerder.
Zo liggen er geroosterde appelschijfjes in de schappen, rode-biet-repen en quinoa- en zeewierpasta. Ook de peulvruchten sinds kort een opmars binnen het assortiment met rijst en graanproducten. Daar zijn onder andere kikkererwten en splitlinzen te vinden, onderdeel van een nieuwe lijn peulvruchten. "Het is goed voor jezelf en voor het milieu omdat je die dag geen vlees hoeft te eten", vindt Albert Heijn.
De retailer merkt dat consumenten meer en meer op zoek gaat naar pure producten die minder zijn bewerkt. "Ze gaan voor meer plantaardig en minder vlees, en lekkere en voedzame tussendoortjes. Daarom biedt Albert Heijn hierin steeds meer keuze. Met heel veel verse producten op de groente- en fruitafdeling, met een breed assortiment biologische producten en met bewuste en feel good producten in het houdbare schap."