Cool Fresh International herlanceert Freedom Fruit

Cool Fresh International heeft bekend gemaakt haar bekende Freedom Fruit merknaam te (her)lanceren en wel met verschillende categorie├źn ananas uit Costa Rica. Mario de Goede van Cool Fresh International zegt dat de visie van zijn bedrijf voor 2016 (en verder) het uitbouwen is van Freedom Fruit (ontwikkeld in 2003) tot een merknaam dat staat voor echte duurzaamheid.


'Pineapple Kings' Mario de Goede en Hugo Vermeulen

De Goede: 'Sinds 2010 leveren wij Freedom Fruit aan een beperkt aantal geselecteerde klanten in Europa. Wij geloven echter dat de tijd is gekomen om de afzet van dit gerenommeerde merk naar een hoger niveau te brengen en zijn rechtmatige plaats in de wereld van eerlijke producten te geven. Om dit te doen, hebben we Freedom Fruit gekoppeld aan een aantal topananasproducenten in Costa Rica. In de eerste instantie hebben wij ons gericht op het sourcen van topkwaliteit fruit (met inbegrip van Rainforest certificatie) en regelmatige aanvoer. Onze eerste aankomsten laten zien dat wij de juiste keuzes hebben gemaakt. De kwaliteit is zeer goed en wij zijn zeer enthousiast over de mogelijkheden dat Freedom Fruit aan onze ananascategorie brengt'.



Volgens Hugo Vermeulen, algemeen directeur van Cool Fresh International is de belangrijkste sociale focus van Freedom Fruit het ontwikkelen van een project dat is ontworpen om een concrete en duidelijke verschil te maken op het gebied van gemeenschapsontwikkeling en opvoeding. In Pital, de regio waar de meeste van de BonSweet en Freedom Fruit ananassen worden geteeld, heeft Cool Fresh International 'Escuela La Perla' omarmd. Dit landelijke school staat in dienst van een gemeenschap van landarbeiders. Naast functie als school, is Escuala La Perla ook de belangrijkste verzamelplaats voor de gemeenschap.

Vermeulen: 'De huidige faciliteiten voorzien slechts in de basisbehoeften, en de schoolgebouw is niet voldoende uitgerust voor de behoeften van de bredere gemeenschap. Gedurende 2016 zal Freedom Fruit (in samenwerking met de gemeenschap van La Perla) de school opknappen en beginnen met het bouwen van een gemeenschapsruimte dat voor verschillende doeleinden gebruikt kan worden door de gemeenschap. Denkt hier aan de zorg voor ouderen, het houden van culturele evenementen en de mogelijkheid om als comfortabele ontmoetingsplaats voor volwassenenonderwijs en educatieve projecten te worden gebruikt. De bedoeling is dat Escuela La Perla de lijm zal worden die de gemeenschap verenigt'.


 
Als aftrap van dit mooie project met aantoonbare doelstellingen zal Cool Fresh International in april met een aantal teams deelnemen aan de Business Run van de Rotterdam Marathon. Om nog meer aandacht en animo te genereren heeft het bedrijf ook een eigen 'limited edition' hardloopschoen ontworpen, dat tijdens Fruit Logistica zal worden gelanceerd.
 

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven