Stephan Rotzer

Spanje: SanLucar breidt uit in Azië

Hoewel het hoofdkantoor is gelokaliseerd in Europa en SanLucar in het bezit is van een aantal Europese productiegebieden, is de producent verre van alleen een Europees bedrijf. SanLucar opereert wereldwijd met diverse productiegebieden en een internationaal distributienetwerk. Om deze prominente aanwezigheid te behouden, continueert de producent het uitbreidingsproces met de vergroting van zijn Aziatische voetafdruk.

"We zijn ervan overtuigd dat de beste manier om op de mondiale markt te slagen, niet bestaat uit een concurrentiestrijd, maar eerder uit het het creëren van marktruimte waar nog geen concurrentie is," stelt Stephan Rotzer van SanLucar Group. "Onze strategie moet gebaseerd zijn op het aanbieden van unieke producten, die anderen niet hebben. We zijn niet een merk dat concurreert met een miljoen andere bedrijven, die allemaal vechten om dezelfde vis in de vijver." De eerste stap voor de Aziatische uitbreiding is dan ook om met lokale deskundigen te overleggen op welke manier SanLucar kan opvallen onder potentiële concurrenten. In het begin van de gesprekken over de Chinese en Zuid-Arabische markten is differentiatie een belangrijk onderwerp van discussie.
 



"Wat ons onderscheidt van andere leveranciers is onze oprechte toewijding aan heerlijke groenten en fruit met de beste smaak en de hoogste kwaliteitsnormen en dat 365 dagen per jaar," aldus Rotzer. "Tegenwoordig zien mensen het levensmiddelenbedrijf als een volume business. Maar bij SanLucar zien we dat anders. Wij zijn een bedrijf dat op zoek gaat naar de beste fruitsoorten over de hele wereld. En voor ons betekent dat we kwaliteit boven kwantiteit plaatsen. Wij werken met een scala van producten met meer dan 90 referenties en uit deze brede waaier kunnen we selecteren wat het beste past bij de smaak van de consumenten op de nieuwe markten."

Maar de Aziatische markt zal ook unieke veranderingen eisen als SanLucar daar succesvol wil zijn. De marketing moet misschien anders om aan te sluiten bij de lokale cultuur, maar met behoud van SanLucar's corporate identity. De Europese en Aziatische consumenten zijn echter vergelijkbaar in zijn hoge kwaliteitseisen, maar de Aziatische klanten hebben een voorliefde voor interessante producten met innovatieve verpakkingen. Dit zal zeer belangrijk zijn.
 


Met veel ervaring in de wereldwijde logistiek en bewezen track record van uniforme kwaliteitsnormen heeft SanLucar zeker de middelen om succesvol in Azië te worden. De volgende stappen in de richting van de uitbreiding zullen van cruciaal belang zijn voor de toekomst.

"We zijn nog steeds in de vroege stadia van ons uitbreidingsplan, dus de investering is vooral in menselijk kapitaal. Onze 'New Markets Departement' leidt het initiatief en we zijn er trots op dit gekwalificeerd personeel te hebben," aldus Rotzer. "China is al vele jaren het grootste deel van de markt, maar we moeten voorzichtig zijn en precies weten wat de eisen van de consument zijn. Hetzelfde gebeurt met Maleisië. We kloppen nog steeds op de deur van dit land, een energieke markt die snel beweegt en zich nog sneller ontwikkelt, maar tevens een complexe markt om te betreden."

Voor meer informatie:
Sonia Gabarda
SanLucar Fruit S.L.
Phone: +34 96 142 40 40 | Ext.2410
Mobile: +34 673 886 730 |
Email: sonia.gabarda@sanlucar.com
www.sanlucar.com

Author: Yzza Ibrahim / Carlos Nunez


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven