Een kijkje achter de schermen bij McDougall & Sons

Met een drone door een appelpakstation

De nieuwe verpakkingsfaciliteit van McDougall & Sons is zo omvangrijk dat alleen een portret vanuit de lucht hem recht doet, aldus marketing specialist Katharine Grove van CMI



Er zijn volgens Grove de afgelopen twintig jaar maar weinig appelfaciliteiten geweest van dit formaat die helemaal nieuw gebouwd zijn. "De meeste fabrieken groeiden stap voor stap en breidden bestaande faciliteiten uit," zegt ze. "Wij begonnen met een groot stuk braakliggend land en bouwden de fabriek voor 100% op."

Bryon McDougall vertelt dat de planning en de bouw ruim vijf jaar hebben geduurd. "Kijkend naar de groei van onze productievolumes en die van onze telers konden we alleen maar concluderen dat we een splinternieuwe faciliteit nodig hadden. Het mag dan een paar duiten kosten, strategisch gezien was dit de beste optie om in onze toekomstige behoeften te voorzien."

In de faciliteit worden inmiddels alle conventionele appelrassen, waaronder Red Delicious, Gala, Fuji, Pink Lady en Ambrosia verpakt, die worden verkocht door CMI (Columbia Marketing International)

Feitjes
Voltooid: juli 2014 (appelen)/juni 2015 (kersen)
Formaat: ruim 500.000 m²
Afgescheiden kersen- en appelenfaciliteiten
Verpakkingscapaciteit: 350000 dozen
Opslagcapaciteit: 1.000.000 dozen
Verpakkingscapaciteit per shift: 12.000 dozen
15 open laadstations (met uitbreidmogelijkheid tot 30)


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven