Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Coco Zhu: "Klanten verwachten importfruit van premium kwaliteit"

Jaguar verkent mogelijkheden promotie Nederlandse Conference-peren in China

Sinds 2013 heeft Jaguar the Fresh Company een kantoor in Shanghai. Het bedrijf belevert groothandels, retailers en online winkels als eGuo, Yiguo en Fruitday. "Wij verwachten dat de volumes importfruit in de Chinese retail zullen toenemen. In Europa heeft Jaguar een langdurige ervaring als supermarktleverancier en die kennis willen we exporteren naar de Chinese markt", vertelt Coco Zhu, die Jaguar in China vertegenwoordigt.


Jaguar's Conference-peren in Shanghai

"Wij importeren 70% van onze producten via de haven van Shanghai. Daarnaast hebben we een aantal klanten in het noorden van China, die we bevoorraden vanaf de havens van Dali of Tianjin. Dit jaar hebben we programma's met citrus uit Egypte, Zuid-Afrika en Spanje, kiwi's uit Griekenland, Franse appelen, druiven uit India, Peru, Chili en Zuid-Afrika, grapefruit uit Israƫl en Nederlandse Conference-peren."

"Momenteel zijn we voorbereiding op de citrusimport uit Egypte en Spanje. Ons programma Egyptisch citrus zal uit 300 tot 500 containers bestaan en loopt tot eind mei. Het lokale Chinese citrusseizoen eindigt in februari, dus we hebben een window van drie maanden om de markt van vers citrus te voorzien."


Coco Zhu met de Egyptische citrusleverancier Hama Holding. Links Saied El-Sayed, General Manager van Hama en rechts AbdelRahman Elanwar, Export Account Manager Asia.

Volgens Coco verschilt de smaak van de Chinese consument behoorlijk van de Europese. Zo is het uiterlijk van het fruit en de verpakking in China erg belangrijkers voor kopers en eindklant. Importfruit is premiumfruit op de markt en de klanten verwachten niets minder. Daarom zijn we dit jaar nog niet gestart met de import van Franse appelen. Men verwacht een dieprode kleur voor de Royal Gala. Nu zijn de Royal Gala's uit Nieuw-Zeeland en Chili 80-90% rood en de Franse 60-70% rood, maar we merkten dat de Chinese klanten vorig jaar dachten dat bij een roodgele schil de kwaliteit inferieur was."


Jaguar's KAM-manager Sven Thomas met een klant op de markt in Shenyang 

Jaguar is de mogelijkheden aan het verkennen om de Nederlandse Conference-peren in het noorden van China op de markt te brengen. "Nu zijn The Greenery en FruitMasters de belangrijkste Nederlandse exporteurs. Ook de Chinese producent en importeur Goodfarmer importeert Conference-peren, maar men is volgens Coco dit seizoen alweer gestopt met laden. Wel organiseert supermarktleverancier Golden Wing Mao een aantal evenementen om de Conference-peren te promoten. "Momenteel is de vraag naar Nederlandse peren in China relatief laag. Onze filosofie is dat we moeten samenwerken met retailers en webwinkels om de peren bij de Chinese consument te promoten. We hebben daarom contact opgenomen met het Nederlandse consulaat in Shanghai om een aantal activiteiten met onze klanten te organiseren", vertelt Coco.

In het noorden van China zijn peren populair, met name in de wintermaanden. De verkoopresultaten voor Conference-peren zijn in het noorden van China beter dan in het zuiden. Consumenten waarderen de kwaliteit en smaak van de Conference-peren. Momenteel verkoopt Jaguar de Conference-peren nog in de 13/14 kg dozen, maar gelooft dat de peer beter vermarkt kan worden in kleinere dozen. "De houdbaarheid van de peren is - met twee weken op de juiste temperatuur - relatief kort. Vanwege de lage vraag kunnen retailers niet de hele doos verkopen en soms worden halve dozen weggegooid. Ook het geconditioneerd transport is in China niet altijd even goed beschikbaar en georganiseerd. We zijn nu dubbellaagse 8,5 kilo-dozen aan het produceren, die we richting eind december naar China gaan exporteren. Zo proberen we voortdurend de beste oplossing voor de Chinese markt te vinden." 



Voor meer informatie:
Coco Zhu
Jaguar the Fresh Company
www.jaguarthefreshcompany.com 
Email: coco.zhu@jaguartfc.nl
Contact number: +86 130 9599 8877+86 130 9599 8877

Publicatiedatum: