Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Cuna de Platero verdubbelt blauwe bes- en framboosproductie

Spaans aardbeienseizoen start met goede vraag en hoge prijzen

Het aardbeien seizoen is voor Cuna de Platero, gevestigd in Huelva, vorige week officieel van start gegaan met de eerste Fortuna en San Andreas. De gunstige weersomstandigheden moeten resulteren in een kwalitatief goede oogst. "Een van onze doelen is om de aardbeien snel op de markt te krijgen, zodat we de best mogelijke service aan onze klanten kunnen bieden. We zijn een van de bedrijven met het vroegste begin van de oogst en dit is een van de kwaliteiten die we bezitten," stelt Sergio Sainz, marketing directeur van Cuna de Platero.



"Momenteel is de beschikbaarheid van fruit nog beperkt. Dus de prijzen zijn hoger en de markt is heel open. We moeten ook rekening houden met het feit dat het seizoen ten einde loopt in Centraal-Europa, vooral in Nederland en België, terwijl het seizoen in Egypte begint."

"Onze zendingen komen zowel op de binnenlandse markt als in Zwitserland, Oostenrijk, Italië, Zweden en Frankrijk terecht. Er zijn veeleisende consumenten die een goede kwaliteit aardbeien willen," aldus Sainz.

Ten aanzien van de concurrentie in Egypte stelt Sainz: "Ons distributiekanaal is directer. Onze aardbeien bereiken de klanten direct, zorgen voor frisheid en homogeniteit in kwaliteit, volumes en prijzen, terwijl de Egyptische aardbeien meestal markten als Nederland en Frankrijk bereiken, waar ze vervolgens opnieuw worden uitgevoerd door importeurs, die hun eigen prijzen bepalen."



"Spaanse aardbeien hebben een ander concurrentievoordeel ten opzichte van de Egyptische vrucht: hun geaccrediteerde voedselveiligheid voor de grote distributieketens. We hebben 100 hectare, gecertificeerd door het zero waste Zerya-protocol," voegt Sainz eraan toe.

Volgens dezelfde strategie als vorig jaar blijft de sector de aardbeienproductie diversifiëren. Dit jaar zal het areaal weer worden verlaagd. "In ons geval zal het productievolume niet significant afnemen ten opzichte van de 46 miljoen kilo van vorig seizoen. Dit jaar steeg de productie van ander kleinfruit. We zijn van plan om 1,5 miljoen kilo frambozen en 1 miljoen kilo blauwe bessen te produceren en we zijn ook van plan om ons bramenvolume te verhogen."



Sainz bevestigt ook dat "onze nieuwe premium-merk voor aardbeien, Berrycatessen, een sterkere positie op de markt verkrijgt dankzij de toegevoegde waarde zeer positieve feedback van onze Europese klanten."

De vooruitzichten zijn goed volgens de marketing directeur, maar het is nog te vroeg om optimistisch te zijn. "Tot nu toe zijn de voorwaarden gunstig geweest om een ​​goed seizoen met een normale opbrengst per hectare te verzekeren, maar aardbeien zijn een gevoelig gewas. We zullen moeten zien hoe dat gaat."

Voor meer informatie
Sergio Sainz (Export Manager)
Cuna de Platero
Camino de Montemayor, s/n. Moguer, Huelva.
Spain
T: +34 959372125
M:+34 606828659
sergiosanz@cunadeplatero.com
www.cunadeplatero.com
Publicatiedatum: