Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
handelsmissie Baden-Württemberg

Nederlanders vinden weg naar Duitse aardbei- en aspergebeurs

Tholen - De Duitse aardbei- en aspergebeurs ExpoSE is gisteren van start gegaan. Op de beurs staan ruim veertig Nederlandse bedrijven. De sector is in beweging en regionaal product is veelgevraagd. De beurs werd ook bezocht door de Nederlandse delegatie die momenteel in Baden-Württemberg op handelsmissie is.


Rondetafelgesprek op de ExpoSE over kansen voor regioproducten 

ExpoSE
Tijdens de handelsmissie aan Baden-Württemberg, onder leiding van Jochem Wolthuis van het Duitsland Desk GroentenFruit Huis, stond gisteren een bezoek aan de Duitse aardbei- en aspergebeurs ExpoSE op het programma. Gelijktijdig met deze beurs wordt ook de vakbeurs voor directe afzet gehouden, de ExpoDirect. Op de beurzen werd duidelijk dat de sector in beweging is. Het direct vermarkten van producten speelt een grote rol en de teelt professionaliseert. Dat hebben ook de toeleveranciers door. Er zijn ruim veertig Nederlandse bedrijven aanwezig op de beurs in Karlsruhe. Het gaat om plantenkwekerijen, maar ook om leveranciers van goten, substraat, folie, gewasbescherming – noem maar op. Volgende week een fotoreportage van de Nederlandse delegatie op de ExpoSE en de ExpoDirect en verslag van de ontwikkelingen van deze sector.


Op de beurs een mini-tentoonstelling over direct vermarkten. Informatie geven aan de consument over de producten is belangrijk.

Retailbezoek
In de middag stond een flitsbezoek aan het nieuwste filiaal van Aldi Sud op het programma. Deze vestiging dient als maatstaf voor de nieuw te openen bedrijven. Met brede paden en een behoorlijk uitgebreid versassortiment is de nieuwe weg van de keten te zien. Het tweede retailbezoek was aan Edeka Baur in Konstanz. Met meer dan 50.000 producten en 200 man personeel is de supermarket zeker een bezoek waard. Ook hiervan volgende week een uitgebreide fotoreportage.


Keurig voor de Aldi Sud

Reichenau Gemuse
Na een gezellige avond met de directie van Reichenau Gemuse staat morgen een bezoek aan de paprikakwekerij van de organisatie op het programma. Daarna gaat de reis naar een biokasgroentenbedrijf en de foodservicevestiging van Dr. Oetker.


Op bezoek bij Edeka Baur. Bij de supermarkt werken 200 mensen. Op het moment van bezoek waren 2 werknemers bezig om de groentenafdeling pico bello te houden. Op drukkere dagen zijn dat er continu wel 4 of 5.

De delegatie, die naar Duitsland is afgereisd, bestaat uit Rogier van Avendonk (CombiFris), Anco Sneep (Greenport Holland), Ferry Breeuwer (Gavita), Gerald Langerak (Gerald Green Support), Nils Tromp en Edwin den Hollander (The Greenery), Rene van Langerak (Hagelunie), Mat Versleijen (Mertens), Hans de Groot (Staay Food Group), Mart Valstar (Valstar Holland) en Wouter Verkerke (Wageningen UR). Gisteravond werd de reis afgetrapt met een bezoek van verschillende deskundigen uit de regio.