Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
CBI Market Orientation Mission
Colombiaanse fruitproducenten verkennen Europese markt
Het CBI organiseerde onlangs in Nederland en Spanje (van 26 oktober tot 1 november) de Market Orientation Mission for Colombian Tropical and Exotic Fresh Fruit voor producenten.
Sinds 1990 organiseert het CBI opleidingsprogramma's op het gebied van internationale marketing en -management met een focus op zakendoen met Europa. De Colombiaanse missie is onderdeel van het 4-jarige CBI Country Programme Colombia. De deelnemende bedrijven produceren allerlei soorten (semi)tropische en exotische vruchten, zoals papaja, (paarse) passievruchten, kruisbessen, guanabana, Tahiti-limoenen en Hass-avocado's. Het doel van de missie was om de deelnemers vertrouwd te maken met de Europese markt.
De zeven deelnemende bedrijven bezochten een reeks toonaangevende fruitproducenten in Nederland en Spanje. De deelnemers volgden verschillende op de sectorgerichte trainingen met inbegrip van thema's zoals de Europese markt en de industriële structuur, ontwikkelingen en trends, het kopen van strategieën, promotionele instrumenten, voorbereiding voor beurzen, distributie en duurzaamheid. Ook bezochten de deelnemers de Fruit Attraction in Madrid. Daarnaast werden diverse bedrijfsbezoeken gepland, variërend van importeurs en distributeurs, verpakkers en retailers.
Vertegenwoordigers van toonaangevende Nederlandse bedrijven gaven presentaties en hielden op 27 oktober een paneldiscussie in Rotterdam. Importeurs van exotische en tropische vruchten waren aanwezig en presentaties werden gegeven door Koen Maes (Special Fruit) en Cindy van Rijswick (Rabobank Food & Agribusiness Research and Advisory). Het evenement werd afgesloten met een interactieve discussie over "De consument van de toekomst" en een netwerksessie.
Gedurende de hele week werden de zeven producenten vergezeld door vertegenwoordigers van CBI's partnerorganisaties ProColombia, Asohofrucol en Analdex. Zij geven de bedrijven ondersteuning in Colombia, bijvoorbeeld bij het verkrijgen van certificeringen als GlobalGAP.