Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
VK: Aldi en Lidl bereiken 10% marktaandeel | Door to Door Organics haalt $25,5 mln op

Lidl wordt officiële AGF-leverancier voor Britse voetbalteams

Russische supermarkten betalen telers voorschot voor levering van AGF
Drie supermarktketens in Vladimir te Rusland hebben toegestemd om telers voorschotten te betalen voor de levering van AGF van het volgende seizoen, zo meldt progorod33.ru. De drie ketens Aleks, Pyaterochka en Verny zullen doorgaan met het inkopen van AGF van de telers van Vladimir. Deze samenwerking begon in 2015, toen vertegenwoordigers van het regionale bestuur als tussenpersoon fungeerden voor de retailers en telers. Ook zij hebben toegestemd de samenwerking voort te willen zetten.

Lidl wordt officiële AGF-leverancier voor voetbalteams
Lidl is benoemd tot officiële supermarkt van het Engelse voetbalteam. De supermarktketen zal de officiële leverancier van water, vis, groenten en fruit worden aan de hand van een driejarige overeenkomst met de Football Association met een waarde van meerdere miljoenen pond. Ook zal Lidl de officiële leverancier van vis, groenten en fruit worden voor de voetbalteams van Schotland en Wales na het tekenen van soortgelijke contracten met deze teams. Ryan McDonnell van Lidl: "Dit is een geweldige kans voor Lidl, waarvoor we zowel gespannen als extreem trots zijn om er een deel van uit te maken. We kijken ernaar uit om een succesvolle samenwerking met de Engelse, Schotse en Welshe voetbalbonden op te bouwen om de sport zowel op nationaal als op gemeenschapsniveau te ontwikkelen." (theguardian.com)

Lidl en Aldi bereiken marktaandeel van 10%

Lidl en Aldi hebben samen een aandeel van 10% verkregen van alle uitgaves door consumenten in supermarkten. Dit blijkt uit de laatste gegevens van Kantar Worldpanel. Vijf jaar geleden was dit aandeel nog slechts 5%. Aldi heeft een iets groter aandeel dan Lidl. De omzet van Aldi steeg met 16,5% en behaalde een marktaandeel van 5,6%. De omzet van Lidl steeg met 19%, terwijl het marktaandeel 4,4% was. Van de Grote Vier heeft Sainsbury's voor vier kwartalen op rij groei meegemaakt en heeft het bedrijf Asda ingehaald als de tweede grootste supermarkt in de afgelopen 12 weken. Bij alle andere grote ketens daalde de omzet. De omzet van Tesco daalde met 2,5%, terwijl die van Morrisons daalde met 1,7%. Asda's omzet daalde het meest met 3,5%. (independent.co.uk)


Klik hier voor een groter beeld.
bron: Kantar

Brood verstoot bananen als meest gekocht supermarktartikel
Brood, bananen en melk waren enkele van de meest verkochte producten bij Nieuw-Zeelands drie grootste supermarktmerken. Ook blijken Nieuw-Zeelanders volgens het geregistreerde koopgedrag een voorliefde voor aanbiedingen te hebben. Uit de tweede jaarlijkse Countdown Trolley Report van retailkete Progressive blijkt dat het huismerk-brood van NZ$1 (€0,61) het meest verkocht wordt aan de 2,7 miljoen wekelijkse consumenten. In 2014 waren bananen het meest verkochte product. De top vijf van meest verkochte producten komt neer op huismerk-brood, bananen, huismerk-melk, broccoli en avocado's. (nzherald.co.nz)

O'key breidt thuisbezorging uit in Moskou

In februari van 2015 heeft de Russische retailketen O'Key zijn online supermarkt geïntroduceerd, zo meldt new-retail.ru. In april van dit jaar werd een thuisbezorgdienst bekendgemaakt en werd het leveringspunt van de hypermarkt Putilkovo in werking gesteld. De retailer breidt nu de leveringszone uit in Moskou door een nieuwe leveringspunt te openen vanuit de hypermarkt Rostokino. De faciliteit is strategisch geplaatst, zodat 40 regio's in de stad en de noordwestelijke voorsteden gebruik kunnen maken van de online service, met inbegrip van levering. Het bedrijf legt uit dat online verkoop steeds populairder wordt en dat de onderneming van plan is om de online diensten en bezorgmogelijkheden uit te breiden. Het online assortiment is verbonden aan een specifieke tak van een O'key hypermarkt. Het volgende online leveringspunt zal geopend worden in Sint-Petersburg.

X5 Retail Group investeert €43m in ketens in Orenburg 
X5 Retail Group is van plan om in 2015-2017 bijna €43 miljoen te investeren in de ontwikkeling van retailketens in de regio Orenburg, zo meldt fruit-inform.com. Het bedrijf is van plan om ongeveer 100 supermarkten te openen in de regio en om 70 bestaande winkels te renoveren. Hiermee worden 1700 banen gecreëerd. Daarnaast is het bedrijf van plan om programma's te implementeren voor minder vermogende burgers, waaronder het uitdelen van speciale kaarten voor het aanschaffen van goederen met korting. In juni 2015 kocht X5 100 winkels over van de Orenburgse retailer SoseDDushka. Momenteel zijn er 152 Pyaterochka-supermarkten, 4 Perekrestok-vestigingen en een Karusel-hypermarkt actief in het gebied. De meeste van deze winkels zullen gerenoveerd worden tot het Pyaterochka-merk.

Carrefour lanceert eerste vegetarische huismerk
Carrefour heeft aangekondigd om zijn eerste geheel vegetarische huismerk te beginnen, in reactie op vraag van de consument. Het 'Carrefour Veggie'-assortiment is al beschikbaar in de winkels van de keten en via websites in Frankrijk en bevat ongeveer 15 simpele en makkelijk voor te bereiden producten. (kamcity.com)

Aldi is "Merk van het Jaar"
Aldi is verkozen tot "Merk van het Jaar" op het Festival of Marketing 2015-evenement. "Merk van het Jaar" is een van de grootste prijzen die gegeven worden tijdens de Masters of Marketing Awards, waar Aldi het opnam tegen concurrenten als Airbnb, Lego, Netflix en Santander. Zowel wat betreft merk als zaken heeft Aldi een zeer succesvol jaar gehad met zijn lage prijzen, geconcentreerde marketingstrategie en innovatieve promotie-tactieken, die allemaal goed aansloegen bij de Britse consument. (ashdowngroup.com)

Door to Door Organics haalt $25,5 mln aan financiering

De natuurlijke en biologische online supermarkt Door to Door Organics heeft $25,5 miljoen (€23,9 miljoen) aan financiering opgehaald. Door to Door Organics zal de investering gebruiken om zijn groeimodel voort te zetten en om zijn uitbreiding in nieuwe markten te versnellen. De investering werd geleid door de Arlon-groep, een in New York gevestigd investeringsbedrijf op het gebied van wereldwijde landbouw. (pehub.com)

Australië: Woolworths bevestigt aanstelling Holly Kramer in raad van bestuur
Woolworths heeft bevestigd dat het van plan is om voormalig Best & Less CEO Holly Kramer aan te stellen in zijn raad van bestuur, om zo het niveau aan retail en consumentenvaardigheden in de raad aan te sterken. (smh.com.au)

Crai opent 154 nieuwe winkels in eerste kwartaal 2015
De Italiaanse supermarktketen Crai heeft 154 nieuwe verkooppunten toegevoegd in het eerste kwartaal van 2015. Hiermee komt het totaal aantal vestigingen op meer dan 2000. De omzet steeg met 15% vergeleken met dezelfde periode in 2014 als gevolg van nieuwe initiatieven op het gebied van marketing, ontwikkeling en diversificatie in zowel de afdeling voor voedingsmiddelen als in de drogisterijen van het bedrijf. In de voedingsmiddelensector zag Crai een groei van 0,3%, aldus CEO Marco Bordoli. (esmmagazine.com)

Nieuw-Zeeland: de duurste producten in supermarktschappen
Klik hier om het artikel te lezen.

Publicatiedatum: