Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lidl investeert £1,5 mld VK en in Italië 'Retailer van het jaar'

"Sainsbury's: "Consument koopt geen lelijke AGF"

Sainsbury's CEO: "Consument koopt geen lelijke AGF"
De baas van de Britse supermarktketen Sainsbury's is van mening dat consumenten geen lelijke groenten en fruit willen kopen. Mike Coupe zegt dat consumenten kwaliteitsproducten eisen. De vorm van groente is daar onderdeel van. Toen geopperd werd dat vorm niet iets is dat om kwaliteit draait, antwoordde hij: "Dat kan het zijn in de ogen van sommige consumenten. Vorm, textuur, er komt geen eind aan de uiterlijke kenmerken waar onze consumenten naar kijken in het beoordelen van de kwaliteit van het product. Als we uiteindelijk geen kwaliteitsproducten verkopen, gaan onze consumenten ergens anders heen." (dailymail.co.uk)

VK: Lidl investeert £1,5 mld

Lidl gaat over de komende drie jaar £1,5 miljard (€2,12 miljard) investeren. Er wordt onder andere gewerkt aan de uitbreiding van winkels met een nieuw uiterlijk, een self-checkout en toiletten voor klanten. Het bedrijf streeft ernaar om 40 tot 50 vestigingen per jaar te openen in het Verenigd Koninkrijk, wat meer is dan de 30 tot 40 die oorspronkelijk werden aangekondigd en de 20 die in 2014 werden geopend. Verder worden in de komende 3 tot 4 jaar 150 bestaande locaties opgeknapt volgens het "Store of the Future"-concept. Onlangs is in Northamptonshire de eerste vestiging volgens dit concept geopend, met een waarde van £2 miljoen (€2,8 miljoen). (theguardian.com)

Walmart-werknemers willen korting op voedingsmiddelen

Na een succesvolle lobby bij Walmart voor loonsverhoging, hebben werknemers een nieuwe eis: geef werknemers korting op voedingsmiddelen. Dit kan voor Walmart $400 miljoen (€372,9 miljoen) aan kosten betekenen. (santafenewmexican.com)

Kroger koopt Roundy's

De aandelen van supermarktketen Roundy's zijn flink gestegen nadat het bedrijf toestemde in de overname door de grotere concurrent Kroger. Kroger koopt Roundy's op voor $800 miljoen (€745,6 miljoen) met inbegrip van schulden. Kroger zal Roundy's gebruiken als een dochteronderneming die grotendeels gevestigd is in Wisconsin en de omgeving van Chicago en is niet van plan om Roundy's-vestigingen te sluiten. In navolging van deze overeenkomst zal Kroger zijn werkzaamheden in de Midwest-regio uitbreiden met Roundy's 151 winkels en 101 apotheken in Milwaukee en Madison te Wisconsin, die nu opereren onder het labels Pick 'n Save, Copps en Metro Market. Roundy's had vorig jaar een omzet van $4 miljard (€3,73 miljard) en beheert ook 34 Mariano's-winkels in de omgeving van Chicago. Volgens analisten is de overeenkomst een logische zet voor Kroger, omdat het bedrijf geen aanwezigheid in Wisconsin en Illinois heeft. (usatoday.com)

Omzet Weis in derde kwartaal schiet omhoog
Weis Markets heeft sterke omzetresultaten genoteerd in het derde kwartaal. Het bedrijf gaf echter ook aan dat de volledige financiële resultaten afhankelijk waren van een beoordeling van de eigen reserves, die zouden kunnen leiden tot aanpassingen in het financiële rapport. Voor het derde kwartaal tot 26 september nam de omzet toe met 4,1% tot $711,9 miljoen (€663,7 miljoen) terwijl de vergelijkbare omzet steeg met 4%. Voor de periode van 39 weken nam de omzet toe met 3,9% tot $2,1 miljard (€1,96 miljard), terwijl de vergelijkbare omzet steeg met 3,9%. (supermarketnews.com)
 
Yildiz Holding verkoopt misschien supermarktketen Sok
Yıldız Holding is naar verluid onderhandelingen begonnen met betrekking tot een mogelijke verkoop aan de Anadolu Group, wat een aandeelhouder van Migros is, zo meldt gidahatti.com. De retailsector in Turkije kenmerkt zich de laatste tijd door overnames, waarin vooral Yildiz Holding actief is. Yildiz is eigenaar van Ulker en heeft in 2011 Sok van Migros gekocht voor €195 miljoen. Ook kocht Yildiz het Spaanse Dia voor €114 miljoen, samen met 119 vestigingen van de in Istanbul gevestigde keten Onur. Volgens geruchten zouden al vergaderingen hebben plaatsgevonden met Migros voor de verkoop van Sok, waarvoor binnen de Anadolu Group veel interesse is. Het aantal Sok-vestigingen steeg van 1200 in 2011 tot meer dan 2250 locaties in 72 regio's vandaag de dag.

Asda belooft vernieuwde bezorgdienst als 'game changer'

Asda gaat consumenten in staat stellen om bestellingen van andere retailers binnen zijn supermarkten af te halen in een poging om zijn grotere vestigingen wakker te schudden. Ook zal het bedrijf zo voordeel kunnen halen uit zijn landelijke leveringsnetwerk. Volgens Asda omschreef de nieuwe service met de naam ToYou als een 'game changer'.(theguardian.com)

Smart & Final van plan om 32 Haggen-winkels over te nemen
Smart & Final Stores heeft aangegeven dat het verwacht om toestemming te krijgen om 32 Haggen-vestigingen over te nemen en deze te heropenen onder het Smart & Final Extra-merk, ergens in de eerste helft van 2016. Het bedrijf gaf ook aan dat het verwacht om 6 tot 8 nieuwe Extra-vestigingen in 2016 te openen, voor een jaarlijkse groei van 15% tot 16%. Er wordt echter ook verwacht dat de jaarlijkse groei in 2017 terugloopt tot de normale 10%. (supermarketnews.com)

Lidl Italia derde jaar op rij 'Retailer van het jaar'
Lidl Italia heeft voor de derde jaar op rij een onderscheiding gewonnen voor Retailer van het Jaar. Drie keer winst op rij is nog nooit eerder voorgekomen bij een deelnemende retailer. Daarnaast won Lidl Italia een onderscheiding voor Beste Supermarkt van het Jaar in 2015, waarmee het concurrenten als Coop, Esselunga, Eurospin en Tuodi versloeg. (supermarketnews.com)

Nieuw-Zeeland: AGF-prijzen dalen samen met melkprijs
De dalende prijs van verse melk heeft geleid tot het dalen van prijzen binnen supermarkten in de afgelopen maand. De seizoensgebonden lagere prijzen voor AGF hebben ook de algemene daling in prijzen beïnvloed. (nzherald.co.nz)

Ocean Spray lanceert online winkel in China op het Tmall Global-platform
Alibaba Group heeft aangekondigd dat Ocean Spray, een gerenommeerd Amerikaans landbouwcoöperatief van cranberry- en grapefruittelers, zijn eerste online winkel heeft geopend in China op het Tmall Global-platform van Alibaba. (businesswire.com)

Agrokor reorganiseert management
Agrokor, de Kroatische eigenaar van de ketens Mercator en Konzum, gaat zijn management reorganiseren. Hrvoje Kraljević is momenteel CEO van Ledo, een belangrijke voedingsmiddelenfabrikant voor Agrokor. hij wordt aangesteld als uitvoerend directeur van Tisak. Dario Vrabec is nu nog directeur voor marketing en ontwikkeling van Ledo, maar zal promoveren tot CEO van dat bedrijf. (igd.com)


Publicatiedatum: