Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"My Local kan concurreren met buurtwinkelsector / Spar opent 21 winkels in Oman"

Tesco doet proef met click & collect

Onderscheiden belangrijker dan prijs
Whole Foods Market moet meer werken aan het aan consumenten laten zien hoe de keten zich wat kwaliteit betreft onderscheidt van andere supermarkten, in plaats van dat het met prijzen concurreert, aldus CEO John Mackey. (supermarketnews.com)

Maredia's plannen voor Sprouts
CEO Amin Maredia heeft plannen voor verdere investering uitgelegd, om te zorgen dat Sprouts zijn tempo kan behouden. "Ons management is erop gefocust dat Sprouts een innovator blijft voor de natuurlijke en biologische sector. We willen nog relevanter worden voor onze consumenten die op weg zijn naar een gezonde levensstijl. We willen onszelf in een leiderschapspositie plaatsen voor de komende jaren in deze sector," aldus Maredia. "We geloven dat verdere investering terwijl we momentum hebben het juiste is om te doen voor Sprouts." Wall Street lijkt het hiermee eens te zijn, gezien de aandelen van Sprouts onlangs met 15% stegen. (supermarketnews.com)

Spar opent 21 winkels in Oman
Spar gaat voor het einde van 2018 21 nieuwe vestigingen openen in Oman. De nieuwe winkels zullen geopend worden in de regio's MBD, Darsait, Ruwi, Hamriya en Al Hail. "We zullen aanvankelijk nieuwe locaties openen in Muscat, maar we hebben plannen om Spar over het hele land uit te breiden," zei CEO Gordon Campbell. (timesofoman.com)

Minder winst Sainsbury's door prijzenoorlog
Volgens analisten zal er sprake zijn van een bruto winst van ongeveer £284 miljoen (€397,7 miljoen) in het eerste halfjaar. Dit is 24% minder dan in de vorige periode. Ondanks de winstdaling verwacht Sainsbury's melding te maken van een statutaire brutowinst £308 miljoen (€431,3 miljoen), vergeleken met het verlies van £290 miljoen (€406,1 miljoen) vorig jaar. (telegraph.co.uk)

Meijer benoemt Pepin tot onderdirecteur voor voedingsmiddelen
Tod Pepin is benoemd tot Meijer's onderdirecteur voor voedingsmiddelen. (supermarketnews.com)


BrightFarms heeft bijna nieuwe financiering rond
BrightFarms heeft onlangs aangegeven dat het een financiering van $13,65 miljoen (€12,67 miljoen) bijna heeft rondgekregen. De financiering wordt geleid door WP Global Partners, NGEN Partners, Emil Capital Partners, en een aantal andere prominente investeerders. Het bedrijf gaf aan dat met de investering de leiderschapspositie van BrightFarms kan worden versterkt in de lokale teeltsector. Er is tot nu toe sprake van meer dan $40 miljoen (€37,12 miljoen) in kapitaal en $100 miljoen (€92,8 miljoen) aan contracten met supermarktcliënten. Ook zijn er drie commerciële teeltkassen in bedrijf of in ontwikkeling in de Midwest en aan de oostkust. (supermarketnews.com)

Walmart heropent vier gesloten winkelcentra
Vier van de vijf Supercenters van Walmart die deze lente plotseling werden gesloten, zijn onlangs weer geopend. De locaties hebben alle vier een nieuw uiterlijk en een nieuwe layout voor bepaalde afdelingen. De winkels bevinden zich in Tulsa te Oklahoma, Midland en Livingston te Texas en Pico Rivera te Californië. De vijfde winkel in Brandon te Florida blijft dicht, maar zal volgens Walmart op tijd voor de feestdagen weer in bedrijf zijn. (supermarketnews.com)

Sonae ziet omzet afnemen in derde kwartaal
Sonae MC, de supermarktafdeling van de Portugese Sonae Group, heeft een afname in like-for-like-omzet gehad van 2,9% in het derde kwartaal van dit jaar. De omzet was 2,2% lager in de eerste negen maanden van 2015. De omzet bedroeg €2,5 miljard. Sonae gaf aan dat Sonae MC door blijgt gaan met een focus op het uitbreiden van zijn winkelnetwerk op secure wijze en op specifieke locaties volgens marktonderzoek, voornamelijk door meer buurtwinkels te openen. (esmmagazine.com)d


"My Local kan concurreren binnen de buurtwinkelsector"
Mike Greene is hoofd van de retailketen My Local, die is ontstaan uit de overname van 140 buurtwinkels die voorheen onder het merk M Local van Morrisons stonden. Mike is van mening dat zijn winkels kunnen concurreren binnen deze sector ondanks de problemen die Morrisons had. (igd.com)

Aeon breidt assortiment van eigen merk uit
De Japanse supermarktketen Aeon is van plan om zijn assortiment aan eigenmerk producten uit te breiden voor de Zuid-Aziatische markt. Er moeten rond 2017 2300 producten in het aanbod zitten, waarbij met lokale fabrikanten wordt gewerkt om goederen te ontwikkelen die geschikt zijn voor de lokale vraag. (asia.nikkei.com)

Roemeense belastingontheffing stimuleert supermarktaankopen
Een vermindering in de Roemeense BTW voor voedingsproducten van 24% naar 9% heeft geleid tot een vermeerdering in consumptie bij supermarkten. Er wordt verwacht dat de belastingvermindering een positief effect zal hebben op de waarde van de markt dit jaar. Dit wordt gemeld in een nieuw rapport van de Centraal-Europese supermarktsector. De markt is zichzelf aan het versterken, sinds Auchan 20 Roemeense winkels van Real overnam in een overeenkomst van €1,1 miljard. Ook de verwachte overname van de Billa-supermarktketen door Carrefour heeft een positief effect. (foodbev.com)

Vijf lokale A&P- en Superfreshvestigingen veranderen in Acme
Sommige gemeenschappen die leunen op A&P, Superfresh of Pathmark voor hun boodschappen kunnen ongehinderd hier verder winkelen. Andere gemeentes verliezen een supermarkt. Vijf voormalige A&P- en Superfresh-locaties die door Acme zijn overgenomen, zullen gerenoveerd worden tot het nieuwe merk. Acht andere winkels worden gesloten. (app.com)

Biedronka ziet groei tot in de dubbele cijfers in de resultaten van Jerónimo Martins
De Portugese retailketen Jerónimo Martins heeft zijn resultaten bekendgemaakt voor de eerste negen maanden van dit jaar. De werkzaamheden onder het label Biedronka hebben gezorgd voor een omzetgroei van 10,4% in deze periode, met een like-for-like omzetgroei van 24%, zo meldt esmmagazine.com. Het Portugese label van het bedrijf, Pingo Doce, zag zijn like-for-like-omzet groeien met 4,7% in deze periode, terwijl de netto winst van het bedrijf neerkwam op 6.4% tot €252 miljoen. Klik hier om verder te lezen.

Tesco doet proef met click & collect
Tesco experimenteert met een click & collect-dienstverlening voor op dezelfde dag. De dienst wordt bij wijze van proef uitgevoerd in 200 Tesco-vestigingen in het Verenigd Koninkrijk. (igd.com)

Booths heeft bescheiden winst van £1,6m 
Familie-supermarktketen Booths had solide eindejaarsresultaten ondanks de tumultueuze supermarktsector. Het bedrijf opende zijn eerste vestiging in Blackpool in 1863 en opende deze week een nieuwe winkel in Poulton. De omzet daalde dit jaar met 0,5% tot £280,8 miljoen (€393,2 miljoen). Het bedrijf gaf aan dat het werd tegengehouden door de deflatie van voedingsmiddelen en de zware concurrentie binnen de supermarktsector, maar maakte ondanks dat een winst van £1,6 miljoen (€2,24 miljoen). (blackpoolgazette.co.uk)


Publicatiedatum: