Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Karl Klees

Duitsers ontevreden over kwaliteit verscheepte mango's

"Kwalitatief gezien is er nog ruimte voor verbetering bij verscheepte mango's", zegt Dieter Schmitt, directeur van Karl Klees GmbH, gevestigd in de Großmarkt Düsseldorf. Zijn mango's komen per schip of vliegtuig uit Brazilië. "De klanten zijn gewoonweg ontevreden met de verscheepte producten. Hierdoor worden inmiddels vrijwel alleen nog maar ingevlogen mango's verkocht", aldus de groothandelaar. "De consument wil momenteel geen verscheepte waren. Kwalitatief en qua smaak zijn deze ontoereikend."


De stand van Karl Klees GmbH op de Großmarkt Düsseldorf

Deze situatie leidt tot wat spanningen op de markt. "De verhouding tussen vraag en aanbod is momenteel extreem onevenwichtig", vertelt Dieter. "De vraag van de klant is momenteel groter dan het aanbod aan goede mango's. Terwijl de prijzen van ander exotisch fruit grotendeels stabiel blijven op de Großmarkt, is de situatie bij mango's duidelijk anders."

Omdat er momenteel bijna alleen nog maar ingevlogen producten verkocht worden, stijgen ook de prijzen van mango's. "De ingevlogen mango's kosten inmiddels bijna drie tot vier keer zoveel als verscheepte mango's", zegt de groothandelaar.


Het team van Karl Klees. Vierde van links Dieter Schmitt

De reden van de zwakke conditie van de mango's ziet de deskundige in de rijpingsgraad. "De mango's worden veel te vroeg geoogst en veel te onrijp verscheept, aldus Dieter. "Aansluitend zijn deze dan drie tot vier weken per schip onderweg waarbij ze niet goed narijpen. Het resultaat: de mango's smaken niet en gaan kapot."

Dieter Schmidt
Karl Klees GmbH
Ulmenstraße 275, 40468 Düsseldorf
Tel.: +49 (0211) 4220185
[email protected]
www.klees-fruit.de