Meer AGF op tv

De Amerikaanse AGF-belangenvereniging PMA en entertainment marketingorganisatie ERMA zijn een samenwerking aangegaan om het belang van groenten en fruit in de dagelijkse voeding te promoten via tv-programma's, films en internet.

"Films, showprogramma's en beroemdheden hebben invloed op het koopgedrag van de consument. Wanneer er dus meer verse groenten en fruit op het scherm komen, zal dit wellicht de interesse van de consument voor verse producten wekken," legt Jin Ju Wilder van PMA uit.

ERMA zal gaan lobbyen om verse AGF in verschillende producties op het scherm te krijgen. Dat kan variëren van een fruitschaal op het aanrecht tot een scene die opgenomen is op de groenten- en fruitafdeling. Wanneer populaire tv-persoonlijkheden bepaalde producten eten in een restaurant of als dagelijkse kost, zal de kijker zich hiermee identificeren en geloven dat deze producten thuishoren in een gezond voedingspatroon.

Het samenwerkingsverband hoopt vooral de jonge kijkers te bereiken. "We hopen via personages in de schoolgaande leeftijd, de jongeren van nu te helpen met het ontwikkelen van een gezonde levensstijl zodat problemen als overgewicht teruggedrongen kunnen worden."



Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw ad-blocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw Adblocker.