Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: mandarijnen, avocado's en verpakte salades grootste groeiers

In het afgelopen jaar namen zowel de volumes als de verkoopwaarde van mandarijnen en avocado's. De Amerikaanse groenteprijzen stegen over de gehele linie. 

Zacht fruit de grootste waarde
Begin september had de verkoop van fruit een waarde van $29,4 miljard. Zowel de volumes als de waarde lagen 2% hoger dan het voorgaande jaar. Mandarijnen en avocado's vertegenwoordigen slechts 10,8% van de totale omzet, maar zijn met respectievelijk 12% en 18,6% de snelst groeiende categorieën. Meloen en zacht fruit maakten een groei door van 6,1% en 5,2%, terwijl andere categorieën verwaarloosbare of negatieve groeipercentages lieten zien. Binnen de verkoop van fruit is zacht fruit met 19,3% de belangrijkste categorie.
Grootste volumegroei voor mandarijnen en avocado's
Bananen blijven met een marktaandeel van 27,1% wat betreft volume het belangrijkste fruit, ondanks dat dit volume afgelopen jaar met 0,5% daalde. De verkochte aantallen van mandarijnen en avocado's maakten de meeste groei door (20%), hoewel zij in verhouding tot het totaalvolume een relatief klein marktaandeel vertegenwoordigen.

Groenteprijzen gestegen
De groenteverkoop nam dit jaar met 3,6% in waarde toe, terwijl de volumes redelijk stabiel blijven (+0,3%). Dit wijst op een stijging van de groenteprijzen. Zakken salade blijven de grootste stijger met 20,4%, gevolgd door paprika met een bescheiden 4,6% groei. Sla is met een waarde van $4,3 miljard de belangrijkste categorie binnen de groentesector.


Aardappelvolume gedaald
Met een marktaandeel van 22,9% blijven aardappelen de nummer 1 groente wat betreft volume. Uien zijn de op één na grootste categorie, gevolgd door sla en tomaten. De grootste volumegroei was voor in zakken verpakte salade met 13,9%. De komkommervolumes stegen met 4%, andere categorieën maakten geen groei door.

(Gegevens van Freshlook Marketing/Information Resources)

Voor meer informatie:

Phil Gruszka
Gruszka Consulting
Tel: (+1) 661-345-5457
Publicatiedatum: