Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
VMI module in Dynamics NAV

Schouw Informatisering levert nieuwe software voor bevoorrading Albert Heijn

Om haar klanten beter te kunnen bedienen gaat Albert Heijn de levering van een groot aantal van haar versproducten VERSnellen. De eerste stappen in het optimaliseren van de logistieke keten zijn gezet met de introductie van twee nieuwe Shared Fresh Centers (SFC). Deze versketens gaan ruimte bieden voor verdere groei in het verssegment. Inmiddels heeft Albert Heijn één van de twee SFC's geopend in Nieuwegein.

Het idee achter het SFC is dat leveranciers hun producten direct na productie naar het SFC brengen. Dit biedt als voordeel dat minder voorraad nodig is, het aantal transportbewegingen gereduceerd wordt en dat versproducten sneller in de winkels liggen. Daarnaast ontvangen winkels straks alle producten uit dezelfde categorieën bij elkaar, waardoor medewerkers makkelijker de schappen kunnen vullen.

Klanten Schouw leveren aan SFC Albert Heijn
In de SFC's van Albert Heijn gaat men uit van het Vendor Management Inventory (VMI) principe. Dit houdt in dat leveranciers verantwoordelijk zijn voor de bevoorrading van het SFC. Ze moeten er zelf voor zorgen dat producten zo vers mogelijk, op het juiste moment, in de juiste hoeveelheid aanwezig zijn. Bevoorrading gebeurt op basis van voorraad statussen en forecasts van winkelorders.

De klanten van Schouw Informatisering die leveren aan AH kregen daarom ook te maken met dit project genaamd VERSnellen. Zij gaan namelijk leveren aan het SFC van Albert Heijn. Dit betekent dat Schouw als software partner uiteraard zo snel mogelijk inspeelt op de vraag van Albert Heijn aan hun leveranciers, om te zorgen voor bepaalde informatiestromen die nodig zijn voor dit project.

EDI berichten aanleveren
Door middel van het verder ontwikkelen van de VMI module in Microsoft Dynamics NAV, is het mogelijk Albert Heijn en daarmee klanten van Schouw te bieden waar zij om vragen. Schouw Informatisering ontwikkelt momenteel verschillende EDI-berichten die nodig zijn voor het project VERSnellen, betreffende voorraadinformatie, bestelinformatie, leverinformatie en facturatie. Vanuit de Food Community gedachte ontwikkelt Schouw dit samen met haar klanten, zodat het direct in SI Foodware, de standaard food-specifieke add-on die Schouw ontwikkelt voor Dynamics NAV, kan worden opgenomen. Vanaf begin 2016 zullen alle desbetreffende klanten van Schouw die te maken hebben met het project VERSnellen van Albert Heijn, live zijn met de nieuwe VMI-module in Dynamics NAV.

Meer informatie
Schouw Informatisering
Marlie van Meer
E: [email protected]
T: +31 (0)76 5042520
www.schouw.org



Publicatiedatum: