Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Portugal start campagne Rocha-peer

De Portugese overheid start een campagne om de vraag naar Rocha-peren op de binnenlandse markt te stimuleren. De Rocha ondervindt problemen bij de export. Het doel van de campagne is om de peer te promoten als "de peer die op vele manieren en in verschillende stadia van rijpheid kan worden geconsumeerd, hetzij vers, hetzij gebruikt als ingrediƫnt in desserts," aldus Aristides Secio, voorzitter van de National Rocha Pear Association. De campagneslogan is Rocha pear: the taste of Portugal.

De Rocha Pear Association uitte zijn waardering voor de campagne. Secio: " De productie is zeer gefragmenteerd en dit veroorzaakt exportproblemen. Ik zou graag willen dat een enkele organisatie de marketing en verkoop van de peren overziet".
 
Secio sprak over het Compete 2020-programma, ontworpen om de groei, werkgelegenheid, productie en de export van goederen en diensten te stimuleren. "Ik denk dat Compete 2020 een belangrijk instrument is voor kleine en middelgrote peertelers, maar ook voor het verlenen van steun voor internationale marketinginitiatieven en het stimuleren van het onderzoek en de toegang tot nieuwe markten. Door goed gebruik te maken van dit programma, denk ik, dat de producenten in staat zijn om nieuwe markten te betreden met de concurrerende Rocha-peer," concludeerde Secio.

Bron: fyh.es
Publicatiedatum: